شناسهٔ خبر: 54646 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

آماری معنادار از تغییر آرای رئیس و نوابش نسبت به سال قبل

لاریجانی- باهنر مقایسه آماری آرای اعضای اصلی هیئت رئیسه مجلس نشان می‌دهد که در این دوره لاریجانی با کاهش حدودا ۱۴ درصدی و باهنر با کاهش ۱۱ درصدی رای خود نسبت به سال گذشته مواجه شده اند

به گزارش نماینده به نقل از تنسنیم، جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی  درحالی به انتخاب هیئت رئیسه مجلس اختصاص داشت که علی لاریجانی توانست با کسب ۱۸۷ رای از مجموع ۲۶۴ رای اخذ شده(معادل ۷۰.۳۳ درصد آرا)، صندلی ریاست بهارستان را برای سومین سال متوالی در مجلس نهم، به نام خود نگاه دارد.

این در حالی است که لاریجانی سال گذشته توانسته بود نظر ۲۱۳ رای از ۲۵۲ رای ماخوذه(معادل ۸۴.۵ درصد آرا) را از آن خود کند و از این حیث، با کاهش حدودا ۱۴ درصدی آرای خود رو به رو شد.

همچنین بر اساس رای نمایندگان مجلس، محمدحسن ابوترابی‌فرد با ۲۰۳ رای از ۲۷۰ رای ماخوذه (۷۵.۱۸ درصد آرای ماخوذه) و محمدرضا باهنر با ۱۴۴ رای از مجموع ۲۷۰ رای ماخوذه(۵۳.۳۳ درصد آرای ماخوذه) به عنوان نواب رئیس مجلس در سال سوم انتخاب شدند و بر همین اساس، کرسی نایب رئیسی مجلس شورای اسلامی در سال سوم نیز بدون تغییر ماند.

الیاس نادران در این دوره، با کسب ۱۳۴ رای، رقیبی جدی برای محمدرضا باهنر محسوب شد.

در این میان موقعیت حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد از ثبات بیشتری برخوردار بود و تنها با یک درصد کاهش آرا، توانست ۷۵ درصد آرا را از آن خود کند. وی سال گذشته توانسته بود با ۱۹۶ رای از مجموع ۲۵۷ رای ماخوذه، رضایت ۷۶ درصد نمایندگان را جلب کند. البته تعداد آرای وی در این دوره، ۶ رای بیشتر بود، اما با توجه به تعداد آرای ماخوذه با کاهش یک درصدی همراه بود.

محمدرضا باهنر نیز در این دوره با کاهش ۱۱ درصدی رای خود مواجه شد و در حالی موفق به کسب ۵۳ درصد آرای ماخوذه شد که سال گذشته با کسب ۱۶۷ رای از مجموع ۲۵۷ رای ماخوذه، ۶۴ درصد رای ماخوذه نمایندگان ملت را برای جایگاه هیئت رئیسه مجلس از آن خود کرده بود.

نظرات مخاطبان 0 1

  • ۱۳۹۳-۰۳-۰۵ ۰۸:۳۸ 0 0

    عزيز من اختلاف راي يك درصدي كه قابل استناد نيست
    از نظر آماري به يك درصد، اختلاف نميگويند. خواهشن با يه متخصص آمار در ميان بگذاريد
                                

نظر شما