شناسهٔ خبر: 54251 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

اخراج ۸۰ جوان از وزارت صنعت توسط مدیر "گرین کارتی" / ابوترابی: نام نبرید

نماینده مردم اهواز در مجلس گفت: مدیری که دارای گرین کارت کانادا است، ۷۰ تا ۸۰ نفر از جوانان را اخراج کرده است.

به گزارش نماینده به نقل از تسنیم، مهدی دواتگری نماینده مردم مراغه در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی به وزیر ارتباطات اظهار داشت: شرکت مخابرات مکلف به استمرار بیمه‌های پیمانکاران روستایی است و حداقل حقوق این پیمانکاران ۶۲۰ هزار تومان است درحالی که شرکت مخابرات با کارگزاران روستایی قرارداد ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومانی امضا می‌کند.

وی ادامه داد: شرکت‌های دولتی باید حقوق کارگزاران را محفوظ بدارند. لذا به وزیر ارتباطات تذکر می‌دهم که پیش از مواجه شدن با واکنش مجلس اقدام به تأمین حقوق این افراد کند.

احمدی نماینده مردم دهلران در مجلس شورای اسلام طی سخنانی ضمن تشکر از مواضع هوشمندانه تیم مذاکره کننده اظهار داشت: به وزیر نفت در خصوص تسریع در پروژه گازرسانی به دهلران و آبدانان تذکر می‌دهد چرا که با گذشت ۴ سال عملیات اجرایی وزارت نفت هنوز این پروژه را به نتیجه نرسانده است.

وی در تذکری به وزیر رفاه در خصوص مرحله دوم سبد کالا نیز گفت: باید در مرحله دوم به گونه‌ای برنامه ریزی شود که کرامت مردم حفظ شود. همچنین با توجه به حاکم شدن آرامش نسبی در اقتصاد کشور وزیر اقتصاد باید از نوسانات ارزی جلوگیری کند.

نماینده مردم دهلران در پایان خواستار تسریع در پرداخت خسارات سیل استان حوزه انتخابیه خود شد.

جراره نماینده مردم بندرعباس در مجلس در تذکر شفاهی با اشاره به مشکلات اشتغال جوانان به ویژه تحصیل‌کردگان گفت: با بی تدبیری مشکل اشتغال جوانان ادامه یافته است. لذا از رئیس جمهور درخواست داریم که دستور دهد تا حقوق مردم هرمزگان با استخدام آنها رعایت شود.

آذین نماینده مردم رفسنجان در مجلس شورای اسلامی در تذکری به وزیر کشور گفت: افراد سلیقه‌دار قرار است در کرمان صاحب منصب شوند در حالی که باید شایسته سالاری مدنظر قرار گیرد. لذا به وزیر کشور در زمینه انتصاب در کرمان تذکر می‌دهم.

وی در تذکری به وزیر جهاد گفت: در کل کشور ۴۵۰ هزار هکتار باغات پسته وجود دارد که در این زمینه باید نسبت به افتتاح دفتر پسته اقدام شود درحالی که دفتر پسته تعطیل شده است.

میرگلوبیات نماینده مردم ساوه در مجلس در تذکری به وزیر نیرو گفت: تابستان در پیش است و مشکلات کم آبی ساوه و زرندیه همچنان حل نشده است. همچنین به وزیر آموزش و پرورش در زمینه به کارگیری پرسنل غیربومی تذکر می‌دهم.

وی با اشاره به بیکاری سه هزار و ۵۰۰ بازرس وزارت صنعت در تذکری به وزیر صنعت گفت: سه هزار و ۵۰۰ بازرس این وزارتخانه که ۸۰ نفر آنها مربوط به استان مرکزی است از قراردادی به شرکتی تبدیل وضعیت شدند که موجب ایجاد مشکلات اقتصادی، گران فروشی و مشکلات معیشتی خواهد شد.

مرادی نماینده مردم سنندج در مجلس در تذکر شفاهی به وزیر صنعت گفت: بازرسان این وزارتخانه باید هرچه سریعتر تعیین تکلیف شوند و ما نیازمند اعتمادسازی و آرامش در میان این افراد هستیم.

موسوی نماینده مردم اهواز در مجلس طی سخنانی در تذکر به هیئت رئیسه مجلس گفت: تذکر من به هیئت رئیسه است. چرا که سوگند یاد کرده تا حافظ منافع نظام و حافظ اقتدار مجلس باشد.اما در طول مجلس نهم شاهد ضعف مجلس در برخی تصمیمات هستیم.

وی ادامه داد: یک مدیر در وزارت صنعت ابریشمی ۷۰ تا ۸۰ نفر جوان را اخراج کرده و کسی جرأت حرف زدن به وی را ندارد ضمن اینکه گرین کارت کانادا را دارد.

در ادامه حجت الاسلام ابوترابی فرد که در غیاب علی لاریجانی ریاست صحن را برعهده داشت، خطاب به موسوی گفت: از شما که شاکله رفتاری‌تان برای ما آموزنده است درخواست می‌کنم از افراد نام نبرید.

در پایان قاسم احمدی لاشکی نماینده مردم نوشهر در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی به وزیر جهاد کشاورزی گفت: ۱۱ و ۱۲ بهمن ۹۲ حادثه برف خسارات زیادی را به باغات، گلخانه‌ها، دامداران و منابع آبزی وارد کرد که تا به حال هیچ حمایتی از طرف دولت صورت نگرفته است.

وی در پایان در تذکری به وزیر کشور در خصوص آزمون‌های استخدامی گفت: ۱۱ اسفند ۹۱ استانداری مازندران آزمونی را برگزار و گزینش، مصاحبه و معاینه انجام شد اما تاکنون اقدامی صورت نگرفته است و انتظار تعیین تکلیف این افراد وجود دارد.

همچنین لازم است که هرچه سریعتر بیمارستان چالوس مجهز به امکانات کامل شود.

نظرات مخاطبان 0 1

  • ۱۳۹۳-۰۳-۰۳ ۱۵:۱۳ 0 0

    فساد در شركت شهركهاي صنعتي بيداد ميكند
                                

نظر شما