شناسهٔ خبر: 50710 - سرویس تاریخ
نسخه قابل چاپ

امروز در صحیفه امام ؛

روزی که امام آروزی مرگ کرد ...

امام خمینی در پاسخ به مادر یکی از شهدا که از جنایت های اشرار در این منطقه سخن گفت آرزوی مرگ کردند . سخنان امام با گریه شدید حضار همراه شد .

فاجعه گنبد توطئه ضد انقلاب و عوامل اجانب

رهبر انقلاب ۲۴ فروردین ۱۳۵۸ پاسداران و تعدادی از مردم گنبد را به حضور پذیرفته و در باره حوادث اخیر این بخش از کشور فرمودند : «اینها كه در آن محل به شلوغي و به سمپاشي و به شرارت مشغولند، اینها به دلیل اینكه ما براي این ملت ميخواهیم یك آزادي، یك استقلال، یك رفاه پیدا بشود و آن جمعیت مُفْسِد ميخواهند نباشد و شلوغ بشود و به هم بخورد اوضاع تا اینكه اربابانشان برگردند. از این جهت ما اینها را متهم ميكنیم به اینكه اینها، هم ضد انقلابند و هم دستنشاندۀ اغیار و اجانب. اینها اگر هوادار ملت هستند، چرا در موقعي كه براي ملت، دولت و ما، كارهایي كه رفاه آنها هست ميخواهیم انجام بدهیم اینها مانع ميشوند؟ چرا از رفراندمي كه همۀ ملت با او موافق است اینها مخالفت ميكنند؟»(۱)

امام خمینی خطاب به اشرار گنبد نیز فرمودند «من اخطار ميكنم به این اشرار كه اگر دست از شرارتشان برندارند ما با آنها معاملۀ دیگر خواهیم كرد.»(۲)

رهبر انقلاب امروز با جمعی از خانواده های شهدای گنبد نیز دیدار و گفت و گو کردند .

در این دیدار ابتدا مادر یكي از شهدا خطاب به رهبر انقلاب گفت : اي امام! ما در گنبد هیچ امنیت نداریم، ناموس و مالمان در خطر است. من دختر چهارده سالهام را در آنجا گذاردم تا به حضور شما برسم. وقتي حركت ميكردم دخترم گفت: مرا هم به خدمت امام ببر، مرا به چه كسي ميسپاري؟ آیا من از خود و ناموسم چگونه دفاع كنم؟ اي رهبر! من شرم دارم بگویم كه مادري با گریه ميگفت در جلوي روي من این گروه جنایتكار به دخترم تجاوز كرده و سر از بدن او جدا كردند.

امام خمینی بعد از سخنان این مادر شهید فرمودند : « اي مادر! براي من مرگ بهتر از این است كه این مصیبتها را بشنوم. اي مادرها و خواهرهاي من! جوانهاي شما جوانهاي ما بودند. مولا امیرالمؤمنین ـ سلاماللّه علیه ـ براي ربوده شدن یك خلخال از پاي یك كسي كه یهودیه بود فرمود كه اگر انسان بمیرد بهتر از این است كه بشنود این را. من اگر بمیرم بهتر از این است كه [این مصیبتها را بشنوم]. اي مادرها و خواهرهاي من! اي برادرهاي من! اسلام از این شهیدها بسیار داشته است.»(۳)

سخنان امام با گریه شدید حضار و خانواده شهدا همراه شد ، تعدادی از حاضران هنگامی که رهبر انقلاب برای خود آرزوی مرگ کردند در حالی که به شدت گریه می کردند خطاب به امام خمینی گفتند : ما پیش مرگ شما هستیم ، این حرف را نزنید ... (۴)

منبع :

۱-    صحیفه امام ، جلد ۷، صفحه ۸
۲-    همان
۳ و ۴    صحیفه امام ، جلد ۷، صفحه ۱۰
 

برچسب‌ها:

نظر شما