شناسهٔ خبر: 49009 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ

ده نکته خواندنی از فیلم محبوب هندی ها , شعله

به بهانه نمایش شعله از شبکه نمایش در ایام عید

به گزارش نماینده ؛ «شعله»ساخته رامش سیپی نه تنها فیلم محبوبی در میان هندی هاست بلکه در ایران هم پرطرفدارست.سال گذشته  در یک نظر خواهی از مردم هند«شعله» محبوب ترین فیلم شناخته شد.شخصیت منفی فیلم جبار سینگ(با نقش افرینی امجد خان)، شیر یا خط های «جی»(آمیتاب بچن) با سکه ایی که دو طرفش یک شکل بود،پرچانگی های بسنتی(هما مالینی)،کاریزمای میان بسنتی و ویرو(درمندرا) که از عشق واقعی  آنها در پشت صحنه نشات می گرفت همه و همه در ذهن علاقه مندان سینمای هند باقی  مانده است.کافه سینما به مناسبت صدسالگی سینمای هند ، نمایش سه بعدی فیلم در هند ده نکته جالب از دوران تولید فیلم را منتشر می کند.

۱-درمندرا می خواست نقش جبار سینگ یا تاکور بالدو سینگ را ایفا کند.اما وقتی شنید که نقش ویرو را به سانجیو کمار داده اند،تغییر عقیده داد. در پایان فیلمنامه، شخصیت ویرو با بسنتی دهکده را ترک می کند. در آن دوران درمندرا و سانجیو کمار هردو در رقابت برای جلب نظر هما مالینی بودند.در نهایت هما مالینی با درمندرا ازدواج کرد و صاحب دو دختر شداما زندگی شخصی سانجیو کمار(بازیگر نقش تاکور) تراژیک بود و در تنهایی و جوانی مرد.

۲-نخستین گزینه برای نقش جبار سینگ ، دنی دنزگوپتا بود اما او از پروژه کنار کشید چون مشغول فیلمبرداری «دارماتما»ی فیروز خان در افغانستان بود.

۳-می گویند ساچین بازیگرنقش جوان ناکام احمد که توسط افراد جبارسینگ کشته می شود،به عنوان بخشی ا ز دستمزدش یک یخچال هدیه گرفت.

۴-هما مالینی از فیلمنامه نویسان "شعله" سلیم-جاوید درخواست کرد که هیچ صحنه مشترکی با تاکور نداشته باشد چراکه به تازگی او درخواست ازدواج سانجیو کمار را رد کرده بود.گفتنی است که سلیم –جاوید نام هنری سلیم خان و جاوید اختربود.جاوید اختر حالا یکی از ترانه نویسان مشهور سینمای هند است و دو فرزندش فرحان و زویا از فیلمسازان مطرح ،سلیم خان مدتهاست حاشیه نشین است ولی او پدر ستاره ی مهم این روزهای سینمای هند سلمان خان است .بازیگری، سودای سلیم خان در جوانی بود که توسط پسر بزرگش به بار نشست.

۵-در سکانسی که «جی» به ملاقات خاله بسنتی می رود تا او را برای رفیق اش ویرو خواستگاری کند،دیالوگ ها متاثر از رویدادی واقعی بود.در واقع گفت وگویی بود که سلیم خان با مادرِ هانی ایرانی (همسر نخست جاوید اختر) داشت.در واقعیت سلیم خان ،برای دوستش  جاوید اختر به خواستگاری دختر محبوب او رفته بود.

۶-در دوران فیلمبرداری همسر امیتاب بچن ،جایا باچان(بازیگر نقش عروس بیوه تاکور) باردار بود. زمان اکران شعله دومین فرزندش آبیشک را حامله بود.

۷- ابتدابرای نقش «جی» شاتروگان سینها را انتخاب کردند ولی سلیم خان تهیه کننده را متقاعد کرد که آمیتاب باچان برای نقش مناسب تر است.آمیتاب باچان با این فیلم  ستاره شد.

۸-نخست سلیم-جاوید ،فیلمنامه را برای ساختن به منموهان دسایی پیشنهاد دادند.ولی او مشغول فیلمبرداری «چاچا یاتیجا» بود و نتوانست پیشنهاد را قبول کند.

۹-فیلمبرداری سکانس سرقت در قطار بیست روز طول کشید و لوکیشن قطار خط بمبئی –پونا نزدیک پانول بود.

۱۰-محل مخفی گاه جبارسینگ در صخره های رامناگارام نزدیک بنگلور فیلمبرداری شد.بخشی از شهر رامناگارام در تجلیل و ستایش از رامش سیپی (کارگردان شعله) به سیپی ناگار تغییر نام یافت.

برچسب‌ها:

نظرات مخاطبان 7 3

  • ۱۳۹۳-۱۱-۰۷ ۲۱:۵۹ 1 3

    عااااااآالیییییی دمتون گرم 
                                
  • ۱۳۹۴-۰۵-۰۲ ۱۵:۵۲یگانه عالی 0 6

    وااااای عاشقه تونم و فقط اینکه میشه پشت صحنه این فیلم رو هم بذارید؟
    
                                
  • ۱۳۹۴-۰۷-۱۹ ۱۲:۰۳جواد معافی تهران 26 0 13

    از بچگی فیلم ویدیویی شعله رو داشتیم و همیشه میدیدیم.وقتی جی میمیره هنوزم گریه میکنم.خیلی دردناکه.فیلم شعله خوبیش اینه که مثل بقیه فیلمهای هندی دروغهای باورنکردنی توش نیست.فقط دلیل اینکه چرا آخر فیلم دو داستان میشه رو نمیدونم.یه فیلم جبارسینگ تحویل پلیس داده میشه.غیلم دیگه تاکور جبار رو میکشه.چرا؟دلیل بازسازی چیه؟کدوم داستان اولیبوده؟کشتن یا قانون؟
                                

نظر شما