شناسهٔ خبر: 48576 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

پیدا شدن ردی از هواپیمای گمشده

نیروهای نظامی مالزی اعلام کردند که از طریق رادار توانسته‌اند مسیر پرواز هواپیمای مفقود شده این کشور را تا محدوده تنگه «مالاکا» ردیابی کنند.

به گزارش نماینده ؛ به نقل از ایسنا ، مقامات نظامی مالزی با اعلام این خبر افزودند: تنگه مالاکا از محلی که هواپیمای مفقود شده آخرین تماس را با مسؤلان برج مراقبت برقرار کرده بود، بسیار فاصله دارد.
 
تنگه مالاکا نام آب‌راهی در میان سوماترا و شبه‌جزیره مالایاست که دریای «آندامان» در اقیانوس هند را به دریای چین جنوبی در اقیانوس آرام متصل می‌سازد و کشور سنگاپور در جنوبی‌ترین نقطه این تنگه واقع شده است.

عملیات جستجوی گسترده برای یافتن اثری از هواپیمای بوئینگ ۷۷۷ که ماجرای اسرارآمیز ناپدید شدن آن به روز چهارم کشیده شد در نوع خود طاقت‌فرساترین عملیات امداد و نجات بوده و تاکنون با وجود تلاش‌های گسترده هیچ اثری از این هواپیما و ۲۳۹ سرنشین آن یافت نشده است.
 
یکی از مقامات نظامی مالزی گفت: این هواپیما پس از منطقه Kota Bharu مسیر خود را تغییر داده و از ارتفاع پروازی خود کاسته است.
 
همچنین پلیس مالزی پیش‌تر اعلام کرده بود در حال بررسی از سوابق مسافران و خدمه‌ای این هواپیما هستند تا نسبت به سلامت روان آنان مطمئن شوند و بتوان برای تشخیص علت ناپدیدی هواپیما گزینه‌های دیگر را در نظر بگیرند.
 
این هواپیمای مسافربری صبح شنبه کوالالامپور را به مقصد پکن ترک کرد هر چند یک ساعت پس از پرواز از صفحه رادار خارج شد.

 

برچسب‌ها:

نظر شما