شناسهٔ خبر: 47503 - سرویس تاریخ
نسخه قابل چاپ

با مدعیان اعتدال – 1

موسوی تبریزی:اخلال گران در انتخابات دستگیر وبلافاصله اعدام می شوند

موسوی تبریزی موسوی تبریزی از جمله شخصیت هایی است که بعد از انتخابات بر دامنه فعالیت های خود افزوده است.وی در یکی از اظهارات خود منتقدین توافق نامه ژنو را نامسلمان خواند. نگاهی هرچند مختصر به گذشته این مدعی اعتدال خالی از لطف نیست .

نماینده - از خرداد ماه سال جاری واژه اعتدال وارد گفتمان سیاسی ایران اسلامی شد هر چند تاکنون بسیاری از اعتدال سخن می گفتند و خود را معتدل نامیده و مخالفان را افراط گرا می خواندند ولی از روز ۲۴ خرداد اعتدال تبدیل به یک گفتمان شد و بسیاری برای منکوب کردن مخالفان خود از این عنوان استفاده ها کردند.

آیت الله هاشمی در یکی از سخنان اخیر خود مدعی شده است که برخی از مردم از افراط گرایی های دهه ۶۰ رنجیدند و حال باید بدانیم که دهه ۶۰ چه کسانی زمام امور کشور را بر عهده داشتند ؟

فارغ از آن ادعا و این سوال تصمیم داریم در یک سلسله مطالب پلی به تاریخ زده و گذشته مدعیان اعتدال را ورق بزنیم .

با ما همراه باشید ...

با مدعیان اعتدال – قسمت ۱

  سید حسین موسوی تبریزی

موسوی تبریزی از جمله شخصیت هایی است که بعد از انتخابات بر دامنه فعالیت های خود افزوده است .

وی در یکی از اظهارات خود منتقدین توافق نامه ژنو را نامسلمان خواند و گفت : ما باید تدبیر را دنبال کنیم و تدبیر ما کمک کردن به دولت تدبیر است. کمک کردن به نماینده دولت در استان است. اصلاح‌طلبان باید دندانه کلید دولت تدبیر در استان باشند و من نیز به سهم خود هر کاری که در توانم باشد برای اصلاح‌طلبان انجام خواهم داد.

به هر حال نگاهی هرچند مختصر به گذشته این مدعی اعتدال خالی از لطف نیست .

مهر ماه سال ۱۳۶۰ موسوی تبریزی در مصاحبه ای با تهدید کسانی که قصد اخلال در روند انتخابات ریاست جمهوری دارند هشدار داد این افراد بلافاصله پس از دستگیری اعدام خواهند شد .

وی اظهار داشت : کسانیکه در روز انتخابات ریاست جمهوری قصد اغتشاش و بلوا در کشور را داشته باشند پس از دستگیری بلافاصله اعدام خواهند شد .

موسوی تبریزی گفت : موضع دادستانی یک موضع قاطع اسلامی است چون در این کشور جمهوری اسلامی حکم فرما است و اکثر مردم از این جمهوری اسلامی پشتیبانی می کنند و خواهان این جمهوری هستند و در نتیجه ما باید خواسته مردم و خواسته اسلام را در نظر بگیریم

وی ادامه داد : دادسرا و دادگاه های انقلاب اسلامی و دادگستری موظفند جرائم را پی گیری و کشف کنند و مجرم را پیدا کنند و مجرمین را به شدیدترین وجه ممکن مجازات نمایند در مجازات مجرمین و متخلفین هیچ گونه اغماضی نخواهد شد .

موسوی تبریزی به قضات مسامحه کار نیز هشدار داده و گفت : من از این فرصت استفاده می کنم و به کلیه قضات دادگاه ها و دادسراهای انقلاب توصیه می کنم که با مجرمین و محاربین و آنهایی که در برابر نظام جمهوری اسلامی ایران مسلحانه ایستاده اند قاطعانه برخورد کنند و اگر در این کار سهل انگاری کنند خود قاضی مربوطه متخلف شناخته شده و محاکمه خواهد شد .

موسوی تبریزی دادستان کل انقلاب در ادامه سخنانش گفت : کسانی که در روز انتخابات جمعه دهم مهرماه قصد ایجاد اغتشاش و رعب و وحشت داشته باشند توسط پاسداران و ماموران انتظامی دستگیر و بلافاصله در دادگاه های انقلاب محاکمه و اعدام خواهند شد چون برای این گونه افراد محارب در زندان ها جایی نیست و نگه داشتن این اشخاص محارب باعث اتلاف وقت است. رک روزنامه اطلاعات ، ۶ مهر ۱۳۶۰

موسوی تبریزی در مصاحبه ای دیگر به تعریف محارب و باغی پرداخته و مخالفین جمهوری اسلامی را باغی خواند.

وی گفت : باغی کسی است که علیه امام عادل خروج کند و خارج بشود از اطاعت امام ، امام عادل امامی مبسوط الید است و در راس حکومت اسلامی قرار دارد رهبری که عادل است فقیه است جامع الشرایط است و قدرت حکومت اسلامی را به دست گرفته است اگر کسی علیه آن امام خروج کند قیام کند آن آدم باغی است ...پس باغی آن گروه به ظاهر مسلمانی است که علیه حکومت اسلامی و امام عادل مسلمین خروج کرده است سوای از آن که جنگ آن ها رو در رو باشد و یا جنگ مخفی و چریکی و ...باید با آن ها جنگید حکمش هم این است که اگر امام دستور داد با آن ها بجنگید باید همه امکانات و توانشان را در جنگ با آن ها بگذارد حکمشان این است که اگر آن ها اسیر شدند کشته می شوند و بیمارشان و زخمیشان هم اعدام می شود ، در صورتیکه مرکزیت گروهشان باقی باشد بماند . اما اگر حکومت اسلامی توانست مرکزیت گروهشان را دستگیر کند بکشد و آن ها را از همدیگر بپاشد آن وقت اسرا را می توانند عفو کنند و نکشند.

موسوی تبریزی ادامه داد : کسی که با اصل جمهوری اسلامی مخالفت کند محارب است باغی آن است که بعد از تشکیل حکومت اسلامی مخالفت کند و مسلمان هم باشد این باغی است ...اطلاعات ، ۱۶ مهر ۱۳۶۰

حال با توجه به دو اظهار نظر فوق سوالاتی را می توان از جناب موسوی تبریزی پرسید :

۱-اگر حکم کسانی که در انتخابات ریاست جمهوری اخلال ایجاد کرده و کشور را دچار آشوب و درگیری می سازند اعدام است و نباید آن ها را زندانی کرد چون این مسئله بی فایده و باعث اتلاف وقت است مستدعی است نظر شریفتان را درباب سران فتنه ۸۸ که نه تنها حین انتخابات که از روز ۲۲ خرداد ۸۸ الی ۲۵ بهمن ۱۳۸۹ دست به آشوب و بلوا در کشور زده و از هر فرصتی برای تضعیف جمهوری اسلامی بهره گرفتند را نیز اعلام کنید .

۲-اگر حکم کسی که با اصل جمهوری اسلامی مخالفت می کند و این مخالفت را علنی می سازد تحت عنوان محارب و باغی اعدام است حکم کسانی که در سال ۸۸ به خیابان ها ریخته و شعارهایی چون مرگ بر اصل ولایت فقیه ، استقلال ، آزادی، جمهوری ایرانی ، نه غزه ، نه لبنان جانم فدای ایران و ...سردادند چیست ؟!

برچسب‌ها:

نظرات مخاطبان 0 2

  • ۱۳۹۲-۱۲-۱۰ ۲۰:۰۸ 0 3

    "مخالف جمهوری اسلامی باغی و محکوم به اعدام است"
    
    باغی نه، یاغی!!!
    لطفا اصلاح کنید.
                                
  • ۱۳۹۲-۱۲-۱۰ ۲۰:۳۰سایت نماینده 0 1

    دوست عزیز 
    ممنون از اطلاع رسانی حضرتعالی...
    اما جهت استحضار باید عرض کنم:
    باغی، از ریشه بَغْی‌، تعبیری‌ قرآنی‌ به‌ معنای‌ تجاوزگری‌ است که‌ زمینه‌ساز اصطلاحی‌ فقهی‌ به‌ معنای‌ سرکشی‌ گروهی‌ از مسلمانان‌ در برابر امام‌ مشروع‌ بوده‌ است‌.
    
                                

نظر شما