شناسهٔ خبر: 45851 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ

قیمت انواع لباس عروس در شمال و جنوب تهران / دامادها بخوانند

به گفته برخی از فروشندگان لباس عروس، در برخی مزون‌ها می‌توان لباس عروس‌هایی را خریداری کرد که ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان قیمت دارند و برای تزیین آنها از سنگ‌هایی مانند «دركوهی»، «توپاز»، «زمرد»، «یاقوت»، «زبرجد» و حتی «فیروزه» استفاده شده است.

به گزارش نماینده ؛ معمولا در اواخر بهمن و در اسفند ماه به راحتی می‌توان تمایل بازار به خروج از وضعیت رکود و حرکت به سمت رونق را مشاهده کرد. ‌در دو ماه پایانی سال معمولا میزان خرید و فروش انواع لوازم خانگی مورد نیاز برای جهیزیه بالا رفته و همچنین در بازار نشانه‌های از رونق هر چند محدود در بازار ‌معاملات خانه و... مشاهده می‌شود. البته خرج رکود بازار تنها معطوف به این موارد نمی‌شود، بلکه میزان ازدواج‌ها و مراسم‌های مربوط به آن بسیار بیشتر از سایر ماه‌های نیمه دوم سال می‌شود.

با مراجعه به بازار و مراکزی که وسایل مورد نیاز عروس‌ها و دامادها را عرضه می‌کند، می‌توان موارد جالب توجهی را مشاهده کرد، ‌یکی از مهمترین ملزومات برای برگزاری یک جشن عروسی (باشکوه یا حتی معمولی) لباس سپید عروس است؛ لباسی که این روزها تهیه آن به دغدغه ای بزرگ برای زوج‌های جوان و به ویيژه دامادها تبدیل شده است.

اگر سری به مزون‌ها و مراکز فروش لباس عروس بزنید، حتما چشمانتان از قیمت‌ها تا آخرین حد ممکن بیرون خواهد زد، زیرا لباس عروس قیمتی بین ۷۰۰هزار تا ۱۶۰ میلیون تومان دارد!

این روزها در شهرهای بزرگ تهیه لباس عروس به معضل بزرگی برای خانواده‌ها تبدیل شده و باید مبالغ گزافی را برای آن در نظر بگیرند.

در ایران قدیم، لباس عروس مانند لباس‌هایی که امروز مد شده، نبود و عروس‌ها حتی لباس سپیدی که به شکل لباس‌های امروزی نبود را برای رفتن به خانه بخت می‌پوشیدند و هیچ عیب و ایرادی نیز در میان اقوام آشنایان از این نظر به چشم نمی‌آمد. اما در چند دهه گذشته لباس عروس به یکی از ارکان اصلی مراسم ازدواج بدل شده و هر سال نیز بر تجملات این لباس افزوده می‌شود و اکنون این وضعیت سبب شده تا عروس و داماد در خوشبینانه‌ترین حالت و با انتخاب ساده‌ترین لباس باید ۷۰۰هزار تومان برای اجاره این لباس رویایی بپردازند.

لباس عروس‌های چند میلیونی در مزون‌های شمال شهر

دامادهای عزیز برای تهیه لباس رویایی برای عروسشان باید بودجه خود را مشخص کنند و با توجه به مساله توان اقتصادی می‌توانند به چند مرکز مهم فروش و اجاره لباس عروس در خیابان جمهوری،‌ کوچه مهران در میدان سعدی در مرکز شهر، ‌مزون‌های میرداماد و فرشته و... و حتی امامزاده حسن و بازار دوم نازی‌آباد در جنوب تهران مراجعه کنند.

اگر عروس و داماد، مزون‌های میرداماد و مناطق شمالی شهر را انتخاب می‌کنند، باید بدانند که انتخابشان حداقل چند میلیون تومان هزینه دارد که بسته به تزئینات کار شده بر روی لباس، قیمت‌ها می‌تواند تا چند ده میلیون تومان نیز متغیر باشد.

استقبال بسیاری از عروس‌ها از لباس‌های خارجی سبب شده تا برندهای معروف دنیا محصولاتشان را در بازار ایران نیز عرضه کنند. ‌این روزها در مناطق شمالی پایتخت می‌توان لباس عروس‌هایی از برندهای همچون «دمتریوس»، «سامی»، «وایتسال»، «كدنا»، «پرونوویاس»، «پیوگان»، «یومزفشن»، «جیلیانس»، «سنپاتریك»، «اسپوزابلا» و برند عربی «ازیاء» را مشاهده کرد که به دلیل استفاده از پارچه‌هایی مانند ساتن، ابریشم، تافته و... قیمت‌های چند ده میلیونی دارند و مورد استقبال عروس‌هاودامادهای مرفه قرار گرفته‌اند.

در برخی مزون‌های شمال شهر لباس‌های عروس خارجی عرضه می‌شود و قیمت یکی از برندها از دو میلیون و ۷۰۰ هزارتومان شروع می‌شود و به ۴۰ میلیون تومان هم می‌رسد. لباس عروس‌های گران‌قیمت معمولا جنسشان ابریشم است.

قیمت برای بیشتر عروس و دامادهایی که به مزون‌ها شمال شهر سر می‌زنند، اهمیت چندانی ندارد، زیرا این عده به دنبال خریداری لباسی خاص از یک برند معروف اروپایی هستند.

قصه خرید لباس عروس برای اقشار مرفه معمولا به اینجا ختم نمی‌شود، بلکه این عروس خانم‌ها معمولا ست همراه لباس را نیز خریداری می‌کنند که قیمت آن نیز حکایتی جداگانه دارد.

به گفته برخی از فروشندگان لباس عروس، در برخی مزون‌ها می‌توان لباس عروس‌هایی را خریداری کرد که ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان قیمت دارند و برای تزیین آنها از سنگ‌هایی مانند «دركوهی»، «توپاز»، «زمرد»، «یاقوت»، «زبرجد» و حتی «فیروزه» استفاده شده است.

در یکی از این مزون‌ها خرید كیف و كفش عروس بنا بر برند و جنس بین پنج تا ۲۰ میلیون تومان هزینه دارد؛ برای خرید تاج عروس نقره یك میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، تور عروس ابریشم ۲میلیون تومان و كیف و كفش نیز حداقل یك میلیون و ۶۰۰ هزار تومان باید بپردازید.

در برخی مزون‌هایی که لباس و وسایل عروس از برندهای معروف را عرضه می‌کنند، به راحتی می‌توانید لباسی بسیار متفاوت و بر اساس آخرین مد روز را با پرداخت ۱۰۰ میلیون تومان خریداری کنید. همچنین برای خریدن کیف و کفش ۲۰ میلیون تومان، ۳۰ میلیون تومان هم برای تاج، ۵ میلیون تومان برای حریر روی شانه، ۵ میلیون تومان سنجاق سینه و... بپردازید.

تور عروس با بهترين تورهاي اروپايي نيز از جمله موارد دیگری است که عروس خانم‌ها بسیار به آن اهمیت می‌دهند و قيمت تورها بستگي به طول تور، نوع تزيينات به کار رفته در آن و ميزان کاري که روي آن انجام مي‌شود از ۸۰۰ هزار تا ۲ميليون و ۴۷۰ هزار تومان متفاوت است.

قیمت‌های مناسب در مناطق مرکزی

اما قصه لباس عروس در مناطق مرکزی تهران متفاوت است. در جمهوری و کوچه مهران می‌توان لباس عروس‌های را با قیمت‌های ۷۰۰، ۸۰۰ و ۹۵۰ هزار تومان اجاره کرد و قیمت خرید لباس عروس در مرکز تهران بین ۲ تا ۱۲ میلیون تومان در نوسان است.

البته هزینه لباس مجلس عروسی تنها به لباس عروس ختم نمی‌شود و در کنار آن باید حداقل ۴۰۰ تا یک میلیون تومان نیز بابت تاج، تور، شنل و دست گل پرداخت.

مزون‌های جنوب شهر،مکان مورد علاقه دامادها

اگر بودجه در نظر گرفته برای عروسی‌تان محدود است، بهتر است مزون‌های شمال و مرکز شهر را فراموش کرده و به گزینه‌های جنوب تهران مانند امامزاده حسن، عبدل‌آباد و نازی‌آباد توجه کنید.

در عبدل‌آباد قیمت لباس عروس با توجه به نوع پارچه و سنگ‌دوزي آن ۲۰۰ تا ۶۵۰ هزار تومان در نوسان است، هر چند اگر لباسی انتخاب کنید که باید کار دست بر روی انجام شود، قیمت نهایی لباس بالا می‌رود و در بدبینانه‌ترین حالت ممکن است به یک میلیون تومان برسد.

اکثر شهروندان جنوب و مرکز تهران با امام‌زاده حسن به عنوان یکی از محله‌های قدیمی تهران و مرکز عمده لباس‌فروشی آشنا هستند، در پاساژها و کوچه و پس کوچه‌های آن مزون‌هایی وجود دارد که می‌توانند هر نوع لباس عروس را بر اساس آخرین مد بازار بدوزند.

اگر کسی بخواهد لباس عروس با قیمت مناسبی را بخرد و یا اجاره کند، بهتر است به مزون‌های امام‌زاده حسن سری بزند. لباس عروس‌ها در این محله قیمت‌های جالبی به نسبت نقاط مرکزی و شمالی شهر دارند هر چند لباس‌های سفارشی چند میلیونی نیز می‌توان در این بازار یافت، اما اکثر کارها قیمتی بین ۳۰۰ تا یک میلیون تومان دارند و برای اجاره آنها نیز می‌توان مبالغ کمتری پرداخت.

بازار دوم نازي‌آباد، یکی دیگر از مراکز فروش لباس عروس در جنوب تهران است و در این بازار می‌توان لباس‌هایی به قیمت ۳۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان پیدا کرد.

در این بازار، دامادهای خوش‌شانس می‌توانند با کمتر از یک میلیون تومان لباس، کیف، کفش و تاج عروسشان را تهیه کنند.

با توجه به بررسی قیمت‌ها در مناطق مختلف می‌توان نتیجه گرفت که لباس عروس جزو ملزومات مراسم عروسی است و بهتر است مسوولان فکری به حال ارائه این لباس با هزینه‌های پایین به جوانانی که قصد تشکیل خانواده دارند، بکنند تا آغاز زندگی مشترک به دلیل این هزینه‌های گزاف به تاخیر نیفتد.

 

برچسب‌ها:

نظرات مخاطبان 0 4

  • ۱۳۹۲-۱۱-۱۷ ۰۱:۳۵علی 0 0

    بد بخت داماد. بدبخت داماد.
                                
  • ۱۳۹۳-۰۶-۰۱ ۱۷:۲۷نگار 0 0

    همش نگید بد بخت داماد ,عروسم ب اندازه کافی خرج میکنه جهیزیه خرید کت شلوار خرید چمدون اصلا اقا داماد کت وشلوارت با خودت ,عروسم برا خودش لباس عروس میگیره حالا ببینم بازم میگید بد بخت داماد 
                                
  • ۱۳۹۳-۱۰-۱۵ ۱۴:۳۷azi 1 0

    بدبخت داماد
    یسر بشین حساب کن جهیزیه چند میلیون درمیاد .....
                                
  • ۱۳۹۴-۰۳-۱۵ ۱۴:۵۹ 0 0

    ممنونم ار اطلاعاتتون
                                

نظر شما