شناسهٔ خبر: 45800 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

تاملی در اظهارات رییس جمهور و عملکرد دولت ایشان/طرح سبد کالا و بی‌سوادان

سبد کالا به راستی اگر در طرح سبد کالا، چه در طرح چه در اجرا، از افراد باسواد و مجرب استفاده می‌شد این چنین حواشی پیرامون آن ایجاد می‌شد و جان افراد بی‌گناه از بین می‌رفت؟

نماینده / امیر ابرهیم رسولی - ریاست محترم جمهور در جمع روسای دانشگاه ها با ابراز نگرانی از عدم اظهارنظر قشر دانشگاهی، منتقدان به مذاکرات و بیانیه ژنو را بی‌سوادان جامعه خوانده‌اند. ایشان خطاب به دانشگاهیان گفته‌اند چرا شما حرف نزنید اما جمعی بی‌سواد اظهارنظر و انتقاد کنند.

سبد کالا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پیرامون فرمایشات رئیس جمهور محترم نکاتی مهم قابل طرح است که پرداختن به آن را واجب می‌کند.

 

  1. اظهار نظر حق هر ایرانی است آن هم با هر درجه از تحصیلات پس نباید کسی را به جرم تحصیلات پایین تحقیر کرد.
  2. آیا تمام منتقدان مذاکرات ژنو و بیانیه بی‌سوادند؟ یا اینکه هر که انتقاد کند بی‌سواد تلقی می‌شود؟
  3. استفاده از باسوادان و دانشگاهیان مطلوب است و باید از آنان در هر جایگاهی چه در رابطه با مذاکرات یا در حوزه‌های دیگر استفاده کرد پس این سوال مطرح می‌شود که آیا در طرح سبد کالا و اجرای آن از بی‌سوادان استفاده شده است؟

استفاده از افراد تحصیل کرده و مجرب در هر حوزهای خوب است اما اگر از باسوادان و تحصیل کردگان فقط به عنوان دکور  استفاده کنیم و آنان را در امور تصمیم ساز و اجرایی دخالت ندهیم چه نتایجی خواهیم گرفت؟ اگر در طرح سبد کالا از باسوادان و تحصیل کردگان نظر خواهی می‌شد و از آنان جهت اجرا نیز کمک گرفته می‌شد آیا باز هم کشته و مصدوم می‌داد؟

به راستی اگر در طرح سبد کالا، چه در طرح چه در اجرا، از افراد باسواد و مجرب استفاده می‌شد این چنین حواشی پیرامون آن ایجاد می‌شد و جان افراد بی‌گناه از بین می‌رفت؟ جا داشت تا رئیس جمهور محترم که به دلیل حادثه آتش سوزی نامه می‌نویسد و با دلسوزی مرگ آن دو جان باخته را پی‌گیری می فرمایند این بار نیز برای بررسی مرگ دو نفر در رابطه با سبد کالا نامه پی‌گیری صادر می‌کردند.

 هدف از طرح این سوالات و شبهات تنها این مسئله است که اتفاقاً رئیس جمهور نکته درستی  را گوشزد می‌کند، اینکه افراد تحصیل کرده و با سواد در حوزه‌های مختلف کشور وارد شوند نظر دهند و انتقاد کند اما آیا بهتر نیست این نکته فقط در محدوده مذاکرات ژنو و بیانیه آن نباشد و در حوزه‌های دیگر هم از باسوادان در نظر و عمل استفاده کرد.

قابل تامل است که نمایندگان ملت نیز به این موضوع حساس شده و بابت ادبیات رئیس جمهور محترم به وی تذکر دادند.

نظرات مخاطبان 0 5

  • ۱۳۹۲-۱۱-۱۵ ۱۹:۴۸علی یوسفی نسب 0 3

    هر دم از این باغ بری می رسد / تازه تر از تازه تری می رسد ...
    
    افراط و تک رایی و بی قانونی و ... کم بود ، بی سوادی نیز افزوده شد 
                                
  • ۱۳۹۲-۱۱-۱۶ ۰۰:۰۲علي محمد 0 3

    سلام،آخه جناب رئيس جمهور خيلي باسواد حقوقدانه حتما"چنين الفاظي حق ما بي سوادا س!به قول حشمت فردوس زكي!افتاد!؟
                                
  • ۱۳۹۲-۱۱-۱۶ ۱۸:۲۹عمو 0 2

    باسلام وتشکر از مطالب مفیدتان. در صورت امکان به این آدرس هم سربزنید اگر مقبول افتاد. 
    در قسمت پیوندتان قرادهید. http://amo.blogfa.com   باتشکر عمو
    
                                
  • ۱۳۹۲-۱۱-۱۶ ۱۹:۱۳قدرت اله 3 0

    با سلام به خاطر اینکه اینگونه مردم ما هول می زنند و آبروی خودشان را در نزد رسانه های گروهی می برند لازم است تجدید نظر شود و مردم رامختار کنند اگر مبلغ نقدی را می خواهند به حسابشان واریز کنند و اگر سبد کالا را می خواهند باید تحمل بیشتری داشته باشند مردم در جریان سبد کالا نیز با هول زدن های خودشان بی تقصیر نیستند و نمی شود گناه را صد در صد به طرف دولتمردان ببریم باید حداقل نصف نصف شود تا یاد بگیرند از مدیریت زمان بیشتر استفاده کنند. 
                                
  • ۱۳۹۲-۱۱-۱۷ ۱۰:۰۲محمد 0 1

    بنام خدا  کشورهای جهان با پخش این تصاویر در تلویزیونهای خودشان چه تصورو تصویری ازایران به مردم خودشان بنمایش میگذارند !و چه میگویند!؟   والسلام
                                

نظر شما