شناسهٔ خبر: 39108 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

دروغ بزرگ سایت انتخاب و وعده ۱۰۰ روز

انتخاب به نظر می رسد تنگ نظری های بیش از حد اعضای تحریریه انتخاب و همقطارانشان نسبت به جناح مقابل در سطحی است که به راحتی واقعیات را قلب می کنند و به جای آن دروغی را سر زبان ها می اندازند.

حدادعادلبه گزارش «نماینده» روز گدشته سایت انتخاب طی گزارشی از سخنان دکتر حداد عادل که در جلسه فراکسیون اصولگرایان مجلس برگزار شد با یک دروغ بزرگ علیه صحبت های حداد عادل موضع گیری کرد.

انتخاب در بخشی از گزارش خود این چنین نوشت:

«غلامعلی حدادعادل در بخش دیگری از سخنانش ‌با اشاره به وعده رئیس جمهور منتخب برای حل ۱۰۰ روزه مشکلات اقتصادی در دوران انتخابات، اظهار داشت: بنده عقیده ندارم که تعیین زمان برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور کار آسانی باشد.

وی افزود: اگر فردی مدت زمانی برای حل مشکلات اقتصادی تعیین کرده، باید توضیح دهد بر اساس چه عواملی به این عدد رسیده است؟ و افرادی که این شعار را عنوان کرده‌اند باید نسبت به اجرای آن پاسخگو باشند.

رئیس فراکسیون اصولگریان مجلس ریزبینی خود را به اوج رسانده و تاکید کرد: معتقدم اگر فردی شعاری را با دلیل و برهان اجرا نمی‌کند، حتماً اعتماد مردمی نسبت به او کاهش پیدا نمی‌کند، اما اگر شعاری بدون دلیل اجرا نشود، اعتماد مردم را نیز کم می‌کند.

اظهارات این «مرد تقوا و تدبیر»، نشاندهنده ی بی اطلاعی او و همچنین ناراحتی خاص او از پیروزی جریان اعتدال دارد.

 بنابراین گزارش، ظاهراً جناب حداد نمی داند فردی که مدعی «حل مشکلات اقتصادی طی ۱۰۰ روز شده» ، رئیس جمهور منتخب نبوده بلکه این سخن، از دسته شعارهای جناب دکتر ولایتی بوده که از قضا عضوی از ائتلافی بوده که جناب حداد هم در آن عضو بوده است.

حداد بر اساس این اطلاعات غلط، خواستار توضیح در این مورد شده که باید توضیح دهد بر اساس چه عواملی به این عدد رسیده است».

سایت انتخاب که به شدت از انتفادهای اخیر پیرامون وعده های ۱۰۰ روزه دکتر روحانی دست پاچه به نظر می رسد به راحتی فیلم تبلیغاتی دکتر روحانی در برنامه با دوربین را ندیده گرفت و حتی به خود زحمت تماشای این فیلم ۳۰ دقیقه ای را هم نداد تا با گوش های خود از وعده ۱۰۰ روزه دکتر روحانی با خبر شود و به راحتی به دکتر حداد عادل تهمت بی اطلاعی زد.

به نظر می رسد ترس اهالی سایت انتخاب از رویارویی با حقیقت به آنها این مجوز را می دهد که علیه هر کسی که واقعیت را مطرح می کند بتازند و اتهام زنی کنند. آنچه مسلم است و سند غیر قابل انکار، فیلم برنامه با دوربین دکتر روحانی مورخ ۷ خرداد ۱۳۹۲ است که در سایت های مختلف به راحتی قابل دانلود است. دکتر روحانی در دقیقه ۲۶ این برنامه تلویزیونی چنین می گوید:

«در برنامه مدون من علاوه بر برنامه برای حل مشکلات اقتصادی، اجتماعی، سیاست داخلی، سیاست خارجی و امور فرهنگی برنامه کوتاه مدت یک ماهه و ۱۰۰ روزه وجود دارد. ما می توانیم در یک زمان کوتاه تحول اقتصادی در کشور به وجود آوریم».

به نظر می رسد تنگ نظری های بیش از حد اعضای تحریریه انتخاب و همقطارانشان نسبت به جناح مقابل در سطحی است که به راحتی واقعیات را قلب می کنند و به جای آن دروغی را سر زبان ها می اندازند.

نظر شما