شناسهٔ خبر: 36287 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مجلس‌ایران

به گزارش مجلس ایران:

اختصاصی/حضور چهرهای خبر ساز در انتخابات شورای شهر تهران

انتخ

پس از کش وقوسهای فراوان بالاخره شورای نگهبان مصوبه قانون جدید مجلس شورای اسلامی مبنی بر تشکیل یک شورای اسلامی در محدوده شهری تهران .ری وشمیرانات را تائید  کرد این در حالی صورت گرفت که ثبت نام از کاندیداهای انتخابات شوراهای شهر بصورت جداگانه در حوزه انتخابیه تهران وشهرری انجام شد. همزمان با شروع ثبت نام کاندیدهای انتخابات شورای شهر گروههای مختلف به تکاپو افتاده اند و فعالیتهای خود را در این خصوص آغاز کرده اند ، در این میان شاهدتحرکات اصلاح طلبان هستیم که انتخابات شورای شهر را جدی تر وبصورت مجزا از انتخابات ریاست جمهوری پی گیری می کنند در این خصوص می توان اشاره کرد به بیانیه شورای هماهنگی جبهه اصلاحات که از همه فعالین اصلاح طلب در اقصی نقاط کشور در خواست کرده در انتخابات شورای شهر حضور پیدا کنند. محمد علی نجفی عضو کنونی شورای شهر تهران همچنین در مصاحبه با شرق اظهار داشت که اصلاح طلبان با لیست کامل در انتخابات شرکت می کنند و از عدم کاندیداتوری خود خبر داد.

از طرف دیگر اصولگرایان نیز علی رغم اینکه انتخابات ریاست جمهوری را در اولویت کاری خود دارند اما از شوراها غافل نشده اند و در این عرصه نیز به صورت فعال وارد شده اند از جمله به تشکل خدمتگزاران آبادانی و پیشرفت می توان اشاره کرد که به گفته سروری (رئیس ستاد این تشکل )در حال هماهنگی با جبهه پایداری ، جبهه پیروان و شورای ائتلاف پیشرفت برای انتخابات شوراها است.

با این تفاسیر به نظر می رسد انتخابات این دوره شورای شهر در تهران هر چند در سایه انتخابات ریاست جمهوری قرار گرفته است اما پرشورتر از همیشه برگزار شود و رقبای مطرح تری در این دوره حضور یابند. طی دو ، سه روز گذشته شاهد حضور چهره های مطرح در حوزهای مختلف بودیم، از جمله اهالی رسانه و هنر که با حضور در فرمانداری تهران ثبت نام کردند می توان به جمال شور جه ، حبیب ا ... کاسه ساز تهیه کننده اخراجی ها ، سید حسن صحت مجری سابق برنامه نگاه یک ، علیرضا دهقان گوینده خبر ورزشی ، اشاره کرد.ورزشکاران نیز در این چند روز حضور چشمگیری داشته اند و قهرمانان ورزش از جمله آرش میر اسماعیلی .هادی ساعی ، علیرضا دبیر ، علیرضا خادم ، حسین رضا زاده ، در این دوره ثبت نام کرده اند و احتمالاً طی چند روز آینده تعداد بیشتری از ورزشکاران ثبت نام خواهند کرد و به نظر می رسد این دوره شاهد رشد چند برابری اعضای ورزشکار شورای شهر تهران خواهیم بود. در این خصوص هادی ساعی در مصاحبه با آرمان اعلام کرده بود : همیشه این سیاستمداران بوده اند که به سمت ورزشکاران آمده اند این بار ورزشکاران هستند که خود را به سیاسیون نزدیک می کنند. علیرضا دبیر نیز در گفتگو با خبر گذاری تسنیم اظهار داشتند که شخصیتهای سیاسی در شوراها حضور پیدا نکنند چرا که ما در شورای شهر نیازمند چهره های متخصص شهر سازی ، معماری ، کارشناس فرهنگی ، اجتماعی و ورزش هستیم.

 از میان اعضای فعلی شورای شهر تهران نیر همگی جز محمد علی نجفی و حمزه شکیب خواهان حضور در انتخابات آتی هستند و صبح امروز چمران به همراه مرتضی طلایی ، علی رضا دبیر ، معصومه آباد و علی رضا خادم و حسین بیادی ، خسرو دانشجو ، عباس شیبانی ،  واعظی آشتیانی با حضور در فرمانداری تهران ثبت نام کردند .چمران که احتمال حضورش درانتخابات ریاست جمهوری نیز می رفت در مصاحبه با خبرگزاری مهر گفت ثبت نامم برای انتخابات شورای شهر تهران معنای منتفی شدن حضورم در انتخابات ریاست جمهوری نیست.

ثبت نام خبرساز حجت السلام شریف زاده که از چهره های نزدیک مشایی  است حاوی این پیام بود که جریان انحرافی نیز برای انتخابات شوراهای تهران برنامه ریزی کرده وطی چند روز آینده باید منتظر ارائه لیست مستقل از سوی این جریان باشیم که احتمالادراین راستا از حضور ورزشکاران وهنرمندان همسو بهره خواهد برد.

از دیگر چهره های خبر سازی که این روزها رسانه ها از  احتمال حضور آنها در انتخابات  چهارمین دوره شوراها شهر تهران خبر می دهند میتوان به سعید حدادیان .علی دایی وهدیه تهرانی اشاره کرد.