شناسهٔ خبر: 35678 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

نشست‌های اصولگرایان برای انتخابات شورای شهر

کوثری نماینده مردم تهران در مجلس گفت: جمعیت خدمتگذاران آبادانی و پیشرفت با جبهه پایداری و سایر گروه‌های اصولگرا نشست خواهد داشت.

 اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی امروز دوشنبه طی سخنانی در اولین نشست خبری جمعیت خدمتگذاران آبادانی و پیشرفت که در خبرگزاری فارس و با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، اظهار داشت: مردم ما در مسئولیت‌ پذیری دقیق هستند و همیشه در صحنه حضور می‌یابند.

وی افزود: در کشور ما احزاب آنچنان مورد استقبال مردم قرار نگرفته‌اند و مانند کشورهای اروپایی و آمریکایی در کشور ما از احزاب استقبال نمی‌شوند. چرا که مردم دیده‌اند که در کشور ما احزاب فقط منافع خودشان را در نظر می‌گیرند.

کوثری ادامه داد: همیشه در آستانه انتخابات تشکلی اعلام موجودیت می‌کند که به نظر می‌رسد جدید است.

وی با بیان اینکه مثلا کارگزاران در زمان خودش یک تشکل جدید بود، گفت: حتما افراد دیگری هم به جمع ما می‌پیوندند تا بر اساس تفکری که داریم کار پیش رود.

نماینده مردم تهران اظهار داشت: تشکل ما مربوط به کل کشور است ولی در رابطه با تهران و شهرهای بزرگ که شوراها خیلی نقش ایفا می‌کنند مردم نسبت به شوراها حساسند و انتخابات ریاست جمهوری و شوراها را جدا می‌بینند.

وی اضافه کرد: مردم ما نشان دادند که نسبت به مسائل آگاه هستند و تداخلی بین مسائل ایجاد نمی‌کنند. بر همین اساس همزمانی انتخابات شوراها و ریاست جمهوری نگران کننده نیست.

کوثری در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: نسبت به اول انقلاب هر قدر که جلوتر می‌آییم رقابت از حالت اولیه خودش خارج می‌شود و گروه‌ها حتی اگر مستقل هم خودشان را مطرح کنند در قالب اصولگرایی خواهد بود. لذا رقابت‌ها بین اصولگرایان است. مثلا در مجلس نهم رقابت بین جبهه پایداری و جبهه متحد بود و هر قدر جلوتر برویم گروه‌هایی می‌آیند که به اصل نظام و انقلاب وفادارند.

وی با بیان اینکه قطعا در جاهایی ما به وحدت می‌رسیم، گفت: اختلاف بین اصولگرایان در اصول نیست و در برخی مسائل دیگر با هم اختلاف دارند.

وی اضافه کرد: بر اساس مسائل ذکر شده ما جلساتی را با دوستان جبهه پایداری و سایر گروه‌های اصولگرا خواهیم داشت تا بتوانیم در انتخاب شورای شهر منافع ملی را در نظر بگیریم.