شناسهٔ خبر: 35674 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

ویژگی اصلی کاندیداهای شورای شهر

بذرپاش مهرداد بذرپاش ؛ عضو تشکل انتخاباتی «خدمتگزاران آبادانی و پیشرفت» تأکید کرد: اعضای شورای شهر نباید وام‌دار افراد وابسته به ثروت باشند.

به گزارش خبرنگار فارس، مهرداد بذر‌پاش نماینده مردم تهران در مجلس و عضو تشکل‌ «خدمتگزاران آبادانی و پیشرفت» در نشست خبری این تشکل که امروز در محل خبرگزاری فارس برگزار شد، اظهار داشت: این تشکل برای انتخابات شکل گرفته ولی همگرایی نیروهای انقلاب نباید منحصر به انتخابات شود.

وی با تأکید بر اینکه شورای اسلامی شهر و روستا تجلی اراده مردم در تعیین سرنوشتشان است، افزود: این همگرایی که در نیروهای انقلاب اتفاق افتاده، باید تقویت شود که البته در هر مقطعی رخ‌نمایی خاصی دارد.

نماینده تهران در مجلس ادامه داد: تعدادی از نیروهای دلسوز برای ادامه مسیر در صحنه مدیریت کشور، هم‌نظری و برنامه‌محوری را در دستور کارشان قرار دادند و مقصد بعدی ما از نقطه‌ای که امروز در آن هستیم، باید بهتر باشد.

این عضو تشکل انتخاباتی «خدمتگزاران آبادانی و پیشرفت»، تصریح کرد: شورای اول به خاطر منفعت‌طلبی اعضای آن خاطره تلخی برای مردم به جای گذاشت؛ شورا نباید سیاسی باشد البته ممکن است افراد سیاسی در آن کاندیدا شوند، اما نظرات و تصمیم‌گیری‌های آنان باید کمترین تأثیر یا حتی بی‌تأثیر از موضوعات سیاسی باشد.

وی ادامه داد: شورای اسلامی شهر و روستا باید به سمت اصلاح و بهبود شرایط شهر پیش رود، این امر نیازمند برنامه‌ریزی واحد و همگرایی بیشتر بین مسئولان است؛ شهر باید به آرمان‌شهری تبدیل شود که در این پیکرخانه برای تعالی انسان‌ها هم تدبیر کنند.

بذرپاش در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: باید نگاه مشارکت‌جویانه در این زمینه داشته باشیم البته ظرفیت‌های دیگری هم در کشور راه‌اندازی شده است، مشکلات زیادی در شهرها وجود دارد که در تهران و برخی کلان‌شهرها موضوع حریم و محدوده شهرها به مشکل اساسی تبدیل شده است، افزایش قیمت بی‌رویه مسکن در کلان‌شهرها مانند تهران دلیلی ندارد، نیازمند اصلاحات سیاسی در این عرصه هستیم، قوانین متضاد اجازه نمی‌دهد شهرها به درستی مدیریت شوند.

وی با تأکید بر اینکه افراد شورای شهر نباید وام‌دار افراد وابسته به ثروت باشند، گفت: تمرکز روی سلامت و آرامش روحی و روانی مردم نیز از موضوعات مهمی است که باید در این عرصه به آن توجه شود.

نماینده مردم تهران در مجلس با یادآوری اینکه در حوزه حمل و نقل عمومی مشکلات جدی‌ای وجود دارد، متذکر شد: افرادی که در شورای شهر کاندیدا می‌شوند، باید مؤمن به مبانی انقلاب باشند؛ شورا و مدیریت شهری باید مقتدر و سالم باشد.

وی با ذکر این نکته مه وضع قوانین متضاد در کشور داریم، خاطرنشان کرد: بحث درباره لیست انتخاباتی اصولگرایان برای شورای شهر زود است، وحدت در قالب گفتمان انقلاب یک راهبرد است.

مهرداد بذرپاش در خاتمه با اشاره به مطرح شدن موضوع جدایی ری از تهران، گفت: در این زمینه اختلافاتی بین دستگاه‌های مختلف به وجود آمد، در بسیاری از موضوعات دچار ضعف قانون هستیم در حالی که به راحتی با یک تصمیم مدیریتی، مشکل قابل حل است.

عضو تشکل خدمتگذاران آبادانی و پیشرفت در ادامه با بیان اینکه این تشکل بنا دارد در انتخابات آتی شورای شهر برنامه‌محور باشد، افزود: برنامه‌های تشکل خدمتگذاران آبادانی و پیشرفت در حوزه فرهنگی، معضلات اجتماعی، حمل و نقل و ترافیک در آینده به مردم ارائه خواهد شد.

وی با بیان اینکه تشکل خدمتگذاران آبادانی و پیشرفت تلاش دارد در چارچوب گفتمان انقلاب اسلامی تمام نیروهای وفادار به انقلاب را دور هم جمع کند، گفت: وحدت و انسجام برای ما یک راهبرد است نه یک توصیه، با توجه به قرار گرفتن در شرایط مهم تاریخی ما وحدت و انسجام را یک راهبرد برای خود می‌دانیم.

بذرپارش از تدوین برنامه 15 محوری تشکل خدمتگذاران آبادانی و پیشرفت خبر داد و گفت:‌ این محورها در حوزه‌های مختلف از جمله مباحث فرهنگی، اجتماعی و امور شهری است.

عضو تشکل خدمتگذاران آبادانی و پیشرفت با بیان اینکه تشکل متبوعش تلاش دارد برای مقابله با معضلات اجتماعی و فرهنگی در حوزه شهری و شورای شهر عمل کند، خاطرنشان کرد: عدم هماهنگی سازمان‌ها برای ما رنج‌آور است. ما تلاش داریم سازمان‌ها و نهادهای اجتماعی را برای خدمت به مردم متحد کنیم. در همین بحث جدایی ری از تهران اختلافاتی پیش آمد که ما باید آن را به صورت دقیق بررسی کنیم.

وی با بیان اینکه قانونی که موجب آزار مردم می‌شود ضعف دارد و باید اصلاح شود، تصریح کرد: برای کسب رضایت مردم در حوزه شهری باید اتحاد و انسجام سازمان‌ها و نهادها را فراهم کنیم تا رضایت مردمی فراهم شود.

بذرپاش در پاسخ به سؤالی درباره لیست تشکل خدمتگذاران آبادانی و پیشرفت در سراسر کشور گفت: این طور نیست که ما فکر کنیم باید رفتاری متمرکز در انتخابات شورای شهر داشته باشیم. در برخی شهرها نخبگانی وجود دارند که بهتر از مرکزنشینان می‌توانند برای شهرشان تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری کنند.

بذرپاش اضافه کرد: اصلاح‌طلبان امید زیادی به اختلافات میان اصولگرایان دارند چون حرف قابل قبولی برای ادامه مسیر ندارند، تمرکزشان روی اختلافات است.

وی همچنین گفت: آنان بدانند اصولگرایان اختلاف مبنایی ندارند و حتماً خواب آنها تعبیر نخواهد شد، البته در هر خانواده‌ای هم ممکن است اختلاف وجود داشته باشد اما اختلافات میان اصولگرایان منجر به پیشرفت خواهد شد.

این عضو تشکل انتخاباتی ««خدمتگزاران آبادانی و پیشرفت» خاطرنشان کرد: استراتژی رویه‌ای اصلاح‌طلبان برای بازگشت به قدرت، تمرکز روی اختلافات اصولگرایان است اما باید بدانند اگر می‌خواهند برگردند مردم با این شعارها به آنها روی‌گردان نمی‌شوند، مردم با رویه‌های دلسوزانه بر می‌گردند.