شناسهٔ خبر: 177203 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

استیصال کاخ سفید در مقابل تهران/ شاهد شکست لیست طولانی از تحریم‌ها هستیم

علیرضا نظری نماینده خمین نماینده مردم خمین در مجلس گفت: امروزه شاهد لیست بلند و طولانی از فهرست تحریم های کاخ سفید علیه ایران هستیم که همگی آنها با شکست مواجه شده اند.

به گزارش «نماینده»، علیرضا نظری در واکنش به  تحریم ۱۲ شرکت مستقر در چین به بهانه نقض تحریم‌ها و همکاری نظامی با ایران از سوی وزارت بازرگانی آمریکا، گفت: امروزه شاهد لیست بلند و طولانی از فهرست مجموعه هایی هستیم که از سوی کاخ سفید تحریم می شوند.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع مقامات و سیاستمداران این کشور در مقابل ایران دچار استیصال شده اند و تلاش می کنند با این اقدامات نشان دهند هنوز هم قدرت برتر هستند.

وی با اشاره به اینکه تحریم های اخیر در حوزه صنایع دفاعی و موشکی است، ادامه داد: به عبارتی وزارت بازرگانی آمریکا در بیانیه خودش عنوان کرده این شرکت ها همکاری با بخش تسلیحاتی و موشکی ایران داشته اند در حالی که همگان می دانند توانمندی نظامی ایران کاملا بومی است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه مقامات آمریکایی طی چند ماه گذشته بارها اعلام کرده اند تحریم و ایجاد محدودیت علیه ایران نتیجه ای نداشته است، افزود: در واقع کشورمان توانسته تحریم های کاخ سفید را دور بزند و این مهم موجب شده آنها مدام در پی ایجاد محدودیت بیشتر باشند.

عضو مجمع نمایندگان استان مرکزی در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بنابراین به مقامات کاخ سفید توصیه می شود دست از رویکرد خصمانه علیه ایران بردارند زیرا سیاست ایران هراسی آنها راه بجایی نخواهد برد.

نظر شما