شناسهٔ خبر: 177201 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

توانمندی دفاعی ایران مشروع است/ کشورها بجای خطای راهبردی، درصدد همگرایی منطقه‌ای باشند

جوکار رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس گفت: کشورهای منطقه بجای موضع گیری علیه همدیگر، باید درصدد همگرایی منطقه ای باشند.

به گزارش «نماینده»، محمدصالح جوکار با مردود شمردن ادعاهای بی اساسی که اخیرا در بیانیه مشترک دیدار دو مقام عربی در منامه نسبت توانمندی های دفاعی و موشکی ایران رخ داده است، گفت: بهره مندی از امنیت در گروه اقتدار نظامی است و این موضوعی است که جمهوری اسلامی از آن برخوردار است.

نماینده مردم یزد، اشکذر، بخش ندوشن و دهستان سورک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کشورهای همسایه می توانند امنیت منطقه را خودشان تامین کنند، اظهار کرد: در واقع این کشورها بجای موضع گیری علیه همدیگر، باید درصدد همگرایی منطقه ای باشند.

وی با بیان اینکه متاسفانه برخی کشورها دچار خطای راهبردی در مواجه با تحولات منطقه ای هستند، ادامه داد: بر این اساس با پیروی از سیاست های ایالات متحده، موضع گیری های منفی علیه تهران اتخاذ می کنند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ضمن تاکید بر اینکه توانمندی نظامی ایران صرفا در راستای دفاع مشروع است، افزود: این مهم در حالیست که ایران هیچگاه زمینه ساز تنش در منطقه نبوده است و همواره به اصل حسن همجواری احترام گذاشته است.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بنابراین کشورهای منطقه می توانند بجای اینکه مواضع غیرمنطقی علیه ایران بگیرند، در راستای همکاری مشترک با جمهوری اسلامی برای ایجاد صلح و امنیت پایدار در منطقه گام بردازند.

نظر شما