شناسهٔ خبر: 177199 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

تحریم‌های ضدایرانی اخیر نمایان‌گر ناکارآمدی سیاست خارجی ایالات متحده است

ابراهیم عزیزی شیراز نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد تحریم شرکت های چینی به بهانه نقض تحریم‌ها و همکاری نظامی با ایران، نمایان گر ناکارآمدی سیاست خارجی ایالات متحده است.

به گزارش «نماینده»، ابراهیم عزیزی در واکنش به  تحریم ۱۲ شرکت مستقر در چین به بهانه نقض تحریم‌ها و همکاری نظامی با ایران از سوی وزارت بازرگانی آمریکا، گفت: سیاست خارجی ایالات متحده دچار ناکارآمدی شده از این رو برای پاسخگویی به افکار عمومی داخلی شان مجبور به رفتارهای سلطه طلبانه مانند اعمال تحریم هستند.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نظام سیاسی آمریکا تک قطبی و مبتنی بر زورگویی است، اظهار کرد: بر این اساس مشاهده می شود که کاخ سفید ایران، چین، روسیه و بسیاری از کشورها را تحت تحریم و محدودیت قرار داده است.

وی با بیان اینکه دیگر دوران سلطه گری تمام شده است، ادامه داد: بر این اساس اعمال تحریم های متعدد علیه ایران نمی تواند نتیجه ای مطلوب برایشان رقم بزند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ضمن یادآوری اینکه اقدام نخ نمای اخیر وزارت بازرگانی آمریکا همزمان با مذاکرات جدید هسته ای انجام شده است، افزود: در واقع سیاستمداران این کشور تصور می کنند با چنین رویکردی می توانند اهداف شوم‌شان در روند گفتگوهای برجامی را محقق کنند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: شدیدترین تحریم ها علیه ایران اعمال شده از این رو تحریم های اخیر نیز نمی تواند راه بجایی ببرد و فقط چهره پلید سیاست خارجی ایالات متحده را نمایان تر می کند.

نظر شما