شناسهٔ خبر: 177194 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

پیوستن به شبکه‌های اقتصادی دنیا از برنامه‌های راهبردی دولت سیزدهم است

فداحسین مالکی.jpg عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس معتقد است جمهوری اسلامی ایران با ظرفیت‌های خوبی که دارد می‌تواند تأثیر بسزایی در گروه بریکس به عنوان یک گروه مهم اقتصادی در دنیا داشته باشد.

به گزارش «نماینده»، فداحسین مالکی در خصوص درخواست ایران برای عضویت در گروه بریکس، گفت: رویکرد دولت سیزدهم در حوزه دیپلماسی اقتصادی با دولت های قبل متفاوت بوده و توجه ویژه ای به کشورهای همسایه و منطقه دارد.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پیش از این نیز ایران با عضویت در شانگهای و اتحادیه اوراسیا توانست در شرایط تحریم، شرایط بهتری را برای کشور رقم زده و مسیرهای جدیدی را برای ایجاد روابط اقتصادی و تجاری باز کند.

وی در ادامه با بیان اینکه این گروه ها می توانند مقابل کشورهایی که مانع افزایش قدرت اقتصادی می شوند بایستند، گفت: بریکس با عضویت کشورهایی همچون برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی می تواند منشأ تحول اقتصادی باشد همچنین آرژانتین که همزمان با ایران درخواست عضویت داده نیز موقعیت خوبی داشته و حضور آنها در این گروه نیز می تواند موثر باشد.

مالکی در ادامه با بیان اینکه 30 درصد تولید ناخالص داخلی و 40 درصد جمعیت جهان در چند کشور عضو بریکس خلاصه شده است، اظهار داشت: همین میزان کافی است تا گفته شود این گروه می تواند تأثیر اقتصادی بسزایی در دنیا داشته باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران استعدادهای فراوانی در حوزه های، فناوری، صنعتی، اقتصادی، کشاورزی و غیره دارد، خاطرنشان کرد: از این رو جمهوری اسلامی از مدت ها قبل برای پیوستن به شبکه های اقتصادی و پیمان های تجاری برنامه ریزی کرده و امروز نیز عضویت ایران با توجه به ظرفیت ها، در گروه بریکس حائز اهمیت است.

نظر شما