شناسهٔ خبر: 177185 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: جام جم

غرب تسلیم اراده ملت ایران خواهد شد

رضا زاده مذاکرات دو روزه دوحه با محوریت موضوع رفع تحریم‌ها در شرایطی برگزار شد که از مدت‌ها پیش کشورهای اروپایی و همچنین آمریکا با توجه به شرایط و تحولاتی که در عرصه بین‌المللی رخ داده بر از سرگیری مذکرات تاکید می‌کردند.

«نماینده»/ یعقوب رضا زاده*: واقعیت آن است که غرب چه قبل و چه بعد از مذکرات وین بارها با زبان تهدید با جمهوری اسلامی سخن گفته بود با این هدف که ایران را به تسلیم در مقابل خواسته‌های بی‌منطق اروپا و آمریکا وادارد اما با این وصف، سیر رویداها کاملا نشان داد ملت و دولت ایران به هیچ وجه از مطالبات به‌حق خود عقب‌نشینی نخواهد کرد.اتخاذ این سیاست مقتدارانه با تکیه بر ایمان و پایبندی به تعهدات و قوت نیروهای مذاکره کننده در جریان گفت‌وگوهای احیای برجام، همراهی دولت و مجلس در عرصه‌های مختلف بود. این یکصدایی باعث شد تهدیدهای غربی و القای شرطی شدن اقتصاد ایران به موضوع مذاکرات هسته‌ای راه به جایی نبرد. جمهوری اسلامی ایران توانست هم پای میز مذاکرات با قدرت ظاهر شود و از حقوق ملت دفاع کند و هم در حوزه‌های داخلی به‌ویژه در عرصه سیاسی، اقتصادی و دفاع چهره‌ای متقدرانه از خود نشان دهد.
ایران امروز به‌عنوان یک قدرت دفاعی و هسته‌ای در عرصه بین‌المللی شناخته می‌شود و غربی‌ها هم متوجه شدند اگر خواهان برقراری امنیت در منطقه هستند باید در برابر ایران به‌عنوان یک قدرت بزرگ منطقه‌ای سر تسلیم فرود بیاورند. به همین دلیل است که شاهدیم در طول دوره‌های مختلف مذاکرات از جمله گفت‌وگوهای دوحه قطر، این غربی‌ها هستند که بیش از پیش تمایل خود را برای رسیدن به توافق در موضوع هسته‌ای اعلام می‌کنند. رسیدن به این پایه از اقتدار ناشی از توجه کردن به تاکیدات رهبر معظم انقلاب برای اتخاذ یک سیاست قاطع در برابر قدرت‌های خارجی، اهتمام دولت انقلابی برای دفاع از حقوق حقه ملت ایران و همچنین رعایت ملزومات مصوبه ۹ماده‌ای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران است. بر این باورم با این ایستادگی و استقلامتی که دولت سیزدهم نشان داده در نهایت غرب در برابر مواضع قانونی و منطقی ملت ایران تسلیم خواهد شد.

نظر شما