شناسهٔ خبر: 177147 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

شریعتی: مسئولان وزارت راه و شهرسازی هرچه زودتر جلوی بلیط فروشی با نرخ ارزی را بگیرند

غلامرضا شریعتی یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نرخ گذاری ارزی بلیط هواپیما برای مسافران خارجی نه تنها آثار منفی در بازار گردشگری بر جای خواهد گذاشت بلکه این پیام را به سایر کشورها می دهد که پول ملی ما ارزشی ندارد.

به گزارش «نماینده»، غلامرضا شریعتی  با انتقاد از اقدام انجمن شرکت های هواپیمایی برای نرخ گذاری ارزی بلیط هواپیما برای مسافران خارجی، بیان کرد: از نظر بنده این اقدام بسیار ناپسند است. اساسا این کار از منظر اقتصاد نیز آثار نامطلوبی برای کشور دارد. با این اقدام ما به سایر کشورها این سیگنال را می دهیم که پول ملی ما ارزشی ندارد. ما باید در هر وضعیت اقتصادی از پول ملی خود دفاع کنیم.

وی در ادامه اظهار کرد: محاسبه ارزی قیمت بلیط هواپیما برای مسافران خارجی این پیام را در خود دارد که پول ملی ما ارزشی ندارد و برای ارائه خدمات به ما دلار دهید. از سوی دیگر نه تنها این اقدام آثار منفی در جذب گردشگر خارجی خواهد داشت بلکه در بازار گردشگری متقابل نیز طبیعتا برای مسافران ایرانی آثار منفی برجای خواهد گذاشت.

نماینده مردم بهشهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با این اقدام مصالح و منافع ملی کشور نیز تحت شعاع قرار می گیرد. انتظار می رود مسئولان وزارت راه و شهرسازی در اسرع وقت جلوی این اقدام را بگیرند. این اقدام تاثیرات منفی هم در حوزه داخلی و هم در حوزه خارج برجای خواهد گذاشت. زمانی که پول ملی ما دلار است چرا باید معاملات ما به دلار صورت بگیرد؟ این امر آثار اقتصادی نامطلوبی نیز به دنبال خواهد داشت و مدیران مربوطه باید هرچه زودتر جلوی این اقدام ناشایست را بگیرند.

نظر شما