شناسهٔ خبر: 177146 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

تحقق شعار سال موجب ارزآوری می‌شود/ تحریم‌ها را خنثی کردیم

الهیان نماینده مردم تهران در مجلس گفت: یکی از دلایلی که ایران توانسته است در مقابل تحریم‌ها پایداری و مقاومت داشته باشد، ظرفیت فارغ‌التحصیل و متخصص است که توانسته‌اند تحریم‌ها را خنثی کنند.

به گزارش «نماینده»، زهره الهیان تمرکز شعار سال را بر تولید دانش‌بنیان عنوان کرد و گفت: ظرفیت بی‌بدیلی در کشور در این زمینه وجود دارد و این شعار نیز به موقع و به جا مطرح شد زیرا جمعیت جوان متخصص قابل‌توجهی از دانشگاه‌ها فارغ‌التحصیل شده‌اند که اگر این ظرفیت به سمت تولید دانش‌پایه و تشکیل شرکت‌های دانش‌بنیان هدایت شود، قطعاً می‌تواند جهشی در مسیر اقتصاد کشور و تولید دانش‌پایه ایجاد کند که این مهم نیاز امروز جهان است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود بیش از شش هزار شرکت دانش‌بنیان، بیان کرد: این شرکت‌ها توسط جوانان فارغ‌التحصیل تشکیل شده است و نیازی هم به سرمایه‌های کلان نداشته‌اند. در حقیقت چند جوان با چند سیستم و چند نرم‌افزار توانسته‌اند تولیدات مهمی را داشته باشند و خریدار آنها کشورهای اروپایی، کانادا و آمریکا است.

وی ارزآوری را از مهم‌ترین نتایج تحقق شعار سال دانست و بیان کرد: در کنار ارزآوری، نیاز داخل نیز تأمین می‌شود. اگر ظرفیت موجود را حمایت کنیم و یا صرفاً موانع را از پیش پای آن‌ها برداریم و به‌نوعی دستگاه‌های دولتی مانع آن‌ها نشوند، جوانان فعال در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان راه را پیدا کرده و تحولی ایجاد می‌کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ایران در برخی از رشته‌ها از جمله فنی و مهندسی به‌اندازه آمریکای ۳۰۰ میلیون نفری نیروی متخصص و فارغ‌التحصیل دارد. اساساً یکی از دلایلی که ایران توانسته است در مقابل تحریم‌ها پایداری و مقاومت داشته باشد، ظرفیت فارغ‌التحصیل و متخصص است که توانسته‌اند تحریم‌ها را خنثی کنند.

نظر شما