شناسهٔ خبر: 177142 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

ترک‌فعل بانک‌ها در وصول مطالبات‌شان/ بانک مرکزی برخورد کند

پژمانفر عضو کمیسیون اصل نود مجلس گفت:اگر بانک‌ها در مسیر وصول مطالباتشان کوتاهی و تنها به انتشار لیست بدهکاران اکتفا کنند، در واقع اینها ترک فعل کرده و مقصر هستند و حتما بانک مرکزی باید برخورد لازم را با آنها داشته باشد.

به گزارش «نماینده»، حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی درباره پیگیری وصول بدهی بانک‌ها از بدهکاران، اظهار کرد: بانک‌ها باید تسهیلات را در بخش تولید و مسیرهایی که تعیین شده در اختیار متقاضیان قرار دهند، اما متاسفانه امروزه بخشی از این تسهیلات در مسیرهای نامناسب به دست یک سری افراد می‌رسد و اینها، مبالغ را در فضای سفته‌بازی و غیر از حوزه‌های تعیین شده هزینه می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه این اقدام بانک‌ها به نفع کشور نیست و باید جلوی این اقدام اشتباه را گرفت، افزود: اخیرا بانک‌ها در مسیر شفاف‌سازی عنوان کردند که افرادی هستند که مبالغ قابل توجه‌ای از اعتبارات بانک‌ها را اخذ و به بانک بازنگردانده‌اند که نتیجه آن ضرر و زیانی است که به بانک‌ها و مردم وارد شده است.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس با بیان اینکه اخیرا بانک‌ها اقدام به انتشار لیست بدهکاران خود کرده‌اند، ادامه داد: مسئولان بانک‌ها باید تلاش و اقداماتی کند تا این مبالغ که در واقع بیت‌المال است، به بانک بازگردانده شود.

حجت‌الاسلام پژمان‌فر تاکید کرد: اگر بانک‌ها در مسیر وصول مطالبات‌شان کوتاهی و تنها به انتشار لیست بدهکاران اکتفا کنند، در واقع اینها ترک فعل کرده و مقصر هستند و حتما بانک مرکزی باید برخورد لازم را با آنها داشته باشد.

نماینده مشهد و کلات در مجلس تصریح کرد: ما نیز این موضوع را در کمسیون اصل نود مجلس پیگیری کردیم و اگر کوتاهی بانک‌ها در وصول مطالبات‌شان احراز شود حتما از ابزارهای نظارتی استفاده و برخورد لازم را خواهیم داشت.

نظر شما