شناسهٔ خبر: 177121 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

دغدغه فراکسیون فرهنگیان مجلس کمک به حل مشکلات معلمان است

حجت الله فیروزی فسا نماینده مدرم فسا در مجلس با بیان اینکه دغدغه فراکسیون فرهنگیان مجلس همواره کمک به حل مشکلات فرهنگیان است، گفت: توقع این فراکسیون از وزارت آموزش و پرورش و سازمان بودجه تسریع در رتبه‌بندی فرهنگیان است.

به گزارش «نماینده»، حجت اله فیروزی درباره ضروت توجه به رفع دغدغه فرهنگیان، گفت: با وجود اینکه بنده از نظر استخدامی و عضویت سازمانی فرهنگی نیستم و در زمره این مجموعه فرهیخته و گرانقدر قرار ندارم اما از آنجا که همواره آرزوی معلم بودن را داشته‌ام و خود را مدیون  فرهیختگان فرهنگی می‌دانم، از ابتدای ورود به مجلس شورای اسلامی، عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس شدم و آقای حاجی بابایی نیز ریاست این فراکسیون را بر عهده دارد.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی افزود: دغدغه این فراکسیون همواره کمک به حل مشکلات فرهنگیان بوده و به لطف الهی در دو سال گذشته گام‌های ارزشمندی در حوزه ماموریت ها و مسئولیت های وزارتخانه و مطالبات فرهنگیان عزیز برداشته شده است. 

وی اضافه کرد: سه‌شنبه هفته گذشته با ابتکار دکتر حاجی بابایی که قبلا وزیر آموزش و پرورش بوده و اکنون  نمایندگی مردم در مجلس را عهده‌دار است، جلسه ای با حضور تعدادی از اعضای فراکسیون فرهنگیان با وزیر آموزش و پرورش و تعدادی از معاونان ایشان و معاون سازمان بودجه کشور در امور آموزش و پرورش،  داشتیم و در خصوص برخی از مشکلات فرهنگیان عزیز از جمله رتبه بتدی، بیمه تکمیلی، تبدیل وضعیت نیروها، مشکلات حوزه نیروی انسانی و غیره تبادل نظر شد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: توقع فراکسیون فرهنگیان مجلس از وزارتخانه و سازمان بودجه در خصوص شیوه اجرا و تسریع در رتبه بندی فرهنگیان با صراحت بیان شد و گله مندی از تاخیر در اجرای قانون رتبه بندی به اطلاع مسئولان مربوطه رسید.

فیروزی با بیان اینکه وزیر آموزش و پرورش و معاون سازمان بودجه نیز گزارشی از روند تهیه دستورالعمل‌های اجرایی قانون رتبه بندی ارائه کردند، تصریح کرد: حقیقتا تلاش های وزیر و همکاران ایشان و سازمان بودجه در راستای تهیه دستورالعمل های اجرایی و تسهیل در اجرای این مطالبه مهم فرهنگیان ستودنی است اما با توجه به کندی روند و برخی محدودیت ها احتمالا در اولین هفته کاری مجلس که پس از سرکشی از حوزه انتخابیه خواهد بود، فراکسیون فرهنگیان مجلس مجبور شود برای محقق شدن خواسته نمایندگان در اجرای مطالبات فرهنگیان عزیز ساز و کار متفاوتی در پیش گیرد.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با تلاش فراکسیون فرهنگیان و نمایندگان مجلس، در قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کشور علاوه بر مبالغی که دولت برای اجرای قانون رتبه بندی پیش بینی کرده بود، مبالغ و منابع دیگری نیز اضافه شد که امید است دولت نیز با اجرای صحیح و کامل قانون مصوب مجلس دغدغه چند ساله فرهنگیان گرانقدر را مرتفع کند

نظر شما