شناسهٔ خبر: 177080 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

سازوکار ورود نمایندگان میان دوره‌ای به کمیسیون‌های تخصصی تغییر کرد

صحن نمایندگان مجلس شورای اسلامی ساز وکار جدیدی برای ورود نمایندگان جدیدالورود به کمیسیون های تخصصی مجلس شورای اسلامی تعیین کردند.

به گزارش «نماینده»، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در  جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس، گزارش کمیسیون آئین نامه داخلی مجلس در مورد طرح الحاق یک تبصره به عنوان تبصره (۵) به ماده(۳۷) قانون آیین نامه داخلی مجلس را بررسی کرده و در نهایت کلیات و جزئیات این طرح را به تصویب رساندند.

بر اساس ماده واحده این طرح؛ یک تبصره به عنوان تبصره(۵) به ماده(۳۷) قانون آئین نامه داخلی، الحاق می شود:
تبصره ۵- پس از تعیین کمیسیون های تخصصی، چنانچه به هر دلیل در حین دوره نماینده جدیدی به مجلس راه یابد، برای تعیین کمیسیون تخصصی وی مطابق فرایند مذکور اقدام می شود، چنانچه ظرفیت کمیسیون مورد تقاضا تکمیل باشد در صورتیکه امتیاز نماینده جدید برای کمیسیون مورد درخواست، از میانگین امتیاز مکتسبه سه نماینده آخر پذیرفته شده در همان کمیسیون بیشتر باشد، رعایت سقف مقرر در ماده ۳۸ آئین نامه داخلی الزامی نیست و حداکثر دو نماینده به سقف تعداد اعضای کمیسیون می تواند اضافه شود.

همچنین نمایندگان با پیشنهاد علیرضا سلیمی با الحاق یک بند به ماده واحده این طرح، موافقت کردند. بر اساس این پیشنهاد الحاقی؛ در صورت ایجاد ظرفیت جدید در کمیسیون ها به دلیل استعفا یا فوت یا امثال آن تعیین عضویت فرد جدید مطابق این ماده با کسب امتیازات لازمه صورت می گیرد.

نظر شما