شناسهٔ خبر: 177034 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خبرگزاری دانشجو

سفر «جوزپ بورل» به ایران را به فال نیک می‌گیریم/ همچنان روی اصول و منافعمان ایستاده‌ایم

ابراهیم عزیزی شیراز نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: حضور مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ایران را به فال نیک می‌گیریم به شرط اینکه ادامه رفتارهای قبلی را شاهد نباشیم.

به گزارش «نماینده»، ابراهیم عزیزی نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ، با اشاره به سفر اخیر مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به ایران اظهارکرد:دیپلماسی فعال، پویا و به‌روز از اقدامات ارزشمند دولت سیزدهم است. شاهد این امر هم ترافیک حضور روسای جمهور و وزرای کشورهای مختلف در ایران است.

وی افزود: ایران هرگز از مذاکره و گفتگو رویگردان نبوده و روی اصول و منافع خود همچنان ایستاده است. در همین راستا، حضور بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ایران را به فال نیک می‌گیریم به شرط اینکه ادامه رفتارهای قبلی را شاهد نباشیم.

عزیزی خاطرنشان کرد: سفر بورل اگر برای ابراز پیشمانی و بازگشت طرفین به تعهدات خود باشد، ایران استقبال می‌کند. اما اگر این سفر برای زیاده‌خواهی و استمرار روحیه قلدرمآبانه آمریکا و اروپا باشد حتما این پیام را از دستگاه دیپلماسی کشور و مجلس گرفته و خواهد گرفت که ایران اهل باج دادن به هیچ کشوری نیست.

نظر شما