شناسهٔ خبر: 176996 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

نماینده مجلس: جرح و تعدیل بودجه شرکت‌های دولتی باید در اصلاح ساختار بودجه مدنظر شد

احد آزادیخواه عضو فراکسیون روحانیت مجلس گفت: تامین منابع درآمدی واقعی در بودجه و جرح و تعدیل اعتبارات شرکت‌های دولتی در اصلاح ساختار بودجه باید مدنظر قرار گیرد.

به گزارش «نماینده»، حجت الاسلام احد آزادیخواه نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر اصلاح ساختار بودجه گفت: اقداماتی برای اصلاح ساختار بودجه در لایحه بودجه ۱۴-۰۱ انجام شده اما این بخش جای کار بیشتر از این دارد تا ما بتوانیم اصلاحات جدی در این حوزه بعمل آوریم.

وی افزود: در اصلاح ساختار بودجه، صندوق توسعه ملی باید به صورت جدی تعیین تکلیف شود و این گونه نباشد که هر سال دولت‌ها به صورت سلیقه‌ای بخواهند به منابع صندوق توسعه ملی دست پیدا کنند.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس اظهار داشت: دیگر اقدامی که در اصلاح ساختار بودجه باید مدنظر قرار گیرد این است که تراز بودجه باید به طور دقیق مشخص شود و منابع و مصارف بودجه باید همتراز باشند و این همترازی باید در عرصه اجرا باشد نه بر روی کاغذ.

آزادیخواه خاطرنشان کرد: این بدان معناست که منابع درآمدی که برای بودجه پیش‌بینی می‌شود  باید به گونه‌ای باشد که دست‌یافتنی باشد و دولت با کمبود بودجه مواجه نشود که این خود به تنهایی مسأله مهمی است که باید موردتوجه قرار گیرد.

وی افزود: متأسفانه در سال‌های گذشته شاهد و ناظر بوده‌ایم که منابع بودجه با چالش جدی مواجه بوده و منابع در نظر گرفته شده دست‌یافتنی نبوده است و این مسأله بسیار نگران‌کننده بود.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس اظهار داشت: موضوع دیگر در اصلاح ساختار بودجه بحث شرکت‌های دولتی است که در این بخش هم دیوان محاسبات مجلس اقداماتی انجام می‌دهد و گزارشش را هم قرائت می‌کند، اما در این حوزه جرح و تعدیلی در بودجه شرکت‌های دولتی انجام نمی‌شود.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: وقتی دوسوم بودجه عمومی کشور ما مربوط به شرکت‌های دولتی است، مجلس باید نسبت به این موضوع ورود استصوابی داشته باشد و تصمیمات جدی در این زمینه اتخاذ کند.

نظر شما