شناسهٔ خبر: 176990 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

دلایل تاخیر در فرآیند کاهش زمان صدور پروانه ساخت و ساز

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه کاهش زمان صدور پروانه همکاری دستگاه‌های متعددی را می‌طلبد، گفت: هنوز در این زمینه به نقطه مناسب نرسیده‌ایم.

به گزارش «نماینده»، مهدی چمران درباره زمان صدور پروانه ساختمانی اظهارداشت: کاهش زمان صدور پروانه هنوز به جای درستی نرسیده اقدامات در این راستا آغاز شده اما باید برنامه‌ریزی دقیق و خوبی انجام شود که رضایت حاصل شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه کاهش زمان صدور پروانه ساختمانی، کار سخت و پیچیده‌ای است، یادآور شد: ما در این مسیر با کار ساده‌ای روبه‌رو نیستیم.

وی همچنین تصریح کرد: باید دستگاه‌های متعددی کنار هم قرار بگیرند تا نتیجه مطلوب حاصل شود و بتوانیم شاهد کاهش زمان صدور پروانه باشیم.

چمران با اشاره به لزوم برقراری ارتباط با دستگاه‌های مختلف برای تحقق این هدف، خاطرنشان کرد: باید با سازمان ثبت اسناد و املاک ارتباط آنلاین برقرار شود تا بتوان امور را در این بخش تسهیل کرد و روند را سرعت بخشید.

وی ادامه داد: باید با نظام مهندسی نیز این ارتباط آنلاین را داشته باشیم تا اقدامات مرتبط با یک نقشه چند ماه زمان نبرد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اعلام اینکه ارتباطات برای پرداخت مالیات و مواردی از این قبیل نیز باید برقرار شود، گفت: در مجموع برای اینکه بتوانیم به کاهش زمان صدور پروانه ساختمانی برسیم، باید تمام این موارد کنار هم قرار بگیرد.

نظر شما