شناسهٔ خبر: 176947 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

برای اصلاح ساختار بودجه دولت باید لایحه بدهد

حاجی دلیگانی عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه دولت باید برای اصلاح ساختار بودجه لایحه بدهد، گفت: مجلس به دلیل داشتن بار مالی در این حوزه بدون لایحه دولت نمی‌تواند کاری بکند.

به گزارش «نماینده»،حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اصلاح ساختار بودجه گفت: دولت باید برای اصلاح ساختار بودجه به مجلس لایحه بدهد و تا زمانی که دولت لایحه ندهد مجلس در این زمینه نمی تواند کاری انجام دهد.

وی افزود مجلس اگر هم بخواهد برای اصلاح ساختار بودجه طرحی بدهد به دلیل این که کار مربوط به حوزه بودجه ریزی کشور است و با بار مالی همراه میشود و مغایر با اصل ۷۵ قانون اساسی خواهد بود لذا نمی تواند اقدام خاصی داشته باشد.

عضو هیئت رئیسه مجلس اظهار داشت دو سال پیش طرحی در مجلس در رابطه با اصلاح ساختار بودجه مطرح شد اما دلیل مغایرت های زیاد با اصل ۷۵ قانون اساسی و داشتن بار مالی این طرح در نهایت به مصوبه‌ای ناقص تبدیل شد و با وجود تصویب نهایی آن عملاً فایده ای نداشت چرا که هر اصلاحی که می خواستیم در ساختار بودجه انجام دهیم دارای بار مالی بود.

حاجی‌دلیگانی خاطرنشان کرد در اصلاح ساختار بودجه عدالت در نظام پرداخت و عدالت در توزیع اعتبارات بین استان ها باید مد نظر قرار گیرد و مسئله بعدی ایجاد شفافیت در مورد یارانه های پنهان است.

وی افزود مسئله شرکت های دولتی و شفافیت در بودجه و اعتبارات آنها نیز باید در اصلاح ساختار بودجه مد نظر قرار گیرد و حقوق دولتی معادن نیز باید به طور صریح مشخص شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس اظهار داشت بودجه باید یک بودجه عملیاتی باشد نه اینکه فقط روی کاغذ برای آن منابع درآمدی در نظر گرفته شود.

نظر شما