شناسهٔ خبر: 176941 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

۲۹ تذکریک عضوشورای شهر به زاکانی

اقراریان یک عضو شورای اسلامی شهر تهران در خصوص افزایش غیرمنطقی نرخ کرایه تاکسی‌های اینترنتی تذکر داد.

به گزارش «نماینده» به نقل از ایسنا، مهدی اقراریان در هفتاد و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در تذکری ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سالروز شهادت شهید مصطفی چمران گفت: امیداریم در مسیر حیات خود با الگو قرار دادن شهدا در راه و روش طوری عمل کنیم که در روز قیامت شرمنده این شهدا نباشیم.

وی افزود: متن تذکر شماره ۲۹ خود را به شهردار تهران قرائت می‌کنم. برخی رسانه‌ها سوال می‌کنند تذکراتی که توسط اعضا به شهرداری داده می‌شود چه نتیجه‌ای دارد؟. علت اینکه تذکرات خود را با شماره بیان می‌کنم این است که در مجموعه شهرداری توجه داشته باشند که صبر برخی از اعضا آستانه‌ای دارد و وقتی تعداد تذکرات زیاد می‌شود و پاسخ‌هایی که ارائه می‌شود شکلی هستند و موضوعات برای حل و فصل دنبال نمی‌شوند قاعدتا شورا می‌تواند از سایر ابزارهای خود برای پیگیری تذکرات استفاده کند.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: درخواست ما از شهرداری این است که وقتی تذکری داده می‌شود دوستان موضوع را دنبال کنند و تا حصول نتیجه پیگیری‌ها ادامه پیدا کند. وقتی تذکری در مورد انتصابی غیرقانونی در سازمانی داده می‌شود پاسخ می‌دهند که این کار با دستور شهردار تهران انجام شده، ما این موضوع را می‌دانیم و شما خیلی اشتباه کردید با دستور شهردار وقت یک انتصاب غیرقانونی انجام دادید. بعد از این موضوع چه کردید؟ آیا افرادی که این کار را انجام دادند معرفی کردید؟‌پیگیری انجام شد؟ عزلی انجام شد؟ این توقعی است که وجود دارد که وقتی تذکری داده می‌شود تا حصول نتیجه موضوع پیگیری و به اعضا گزارش داده شود.

اقراریان تأکید کرد: تعاملات شهرداری با شورا حداقل در حوزه‌ای که من دنبال می‌کنم قابل قبول نیست و این گلایه را به روشنی عنوان می‌کنم.

وی در ادامه تذکر خود خطاب به شهردار تهران گفت:‌ در خصوص تاکسی‌های اینترنتی اخیرا شاهد افزایش نرخ کرایه و گزارش‌های پراکنده از رانندگان تاکسی اینترنتی بودیم که موجب نارضایتی شهروندان شده‌اند؛ لذا با عنایت به ماده ۸ دستورالعمل نحوه ارائه فعالیت ارائه‌دهندگان خدمات هوشمند مسافر مشمول قانون نظام صنفی کشور، شهرداری باید یک نسخه از تخلفات را همراه با مستندات پرونده به اتحادیه ارجاع کند و یک نسخه را بایگانی کند. گزارش شهرداری در حکم گزارش بازرس است و بی‌تردید شهرداری مکلف بر نظارت بر عملکرد تاکسی‌های اینترنتی بوده و مستند به ماده ۹ دستورالعمل ارائه‌دهندگان هوشمند مسافر موظف هستند در صورت درخواست شهرداری اطلاعات پردازش سفرها و الگوی توزیع سفرها را در اختیار شهرداری قرار دهند.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: شهرداری باید اطلاعات مأخوذه را پردازش و نرخ کرایه را بر این اساس مورد بررسی قرار دهد و در صورت مشاهده هر گونه تخلف برابر قانون عمل کند؛ لذا به شهردار و معاون حمل و نقل و مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تذکر می‌دهم که گزارشی جامع نسبت به این موارد به شورا ارائه دهند تا رفع ابهام شود. در این گزارش باید به دو موضوع دلایل افزایش غیرمنطقی نرخ کرایه تاکسی‌های اینترنتی و نحوه نظارت شهرداری بر عملکرد تاکسی‌های اینترنتی به صورت روشن اشاره شده باشد.

نظر شما