شناسهٔ خبر: 176916 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

شعار دولت قوی مردمی با مدیران قوی جهادی محقق می شود

ابراهیم عزیزی شیراز نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: بازسازی و ترمیم بدنه دولت باعث افزایش اعتماد به دولت می شود.

به گزارش «نماینده»، ابراهیم عزیزی با اشاره به سالروز انتخاب رئیسی به عنوان رئیس جمهور، عملکرد او را ارزیابی کرد و گفت: دولت سیزدهم قطعا نقاط قوت زیاد و نقاط ضعف هایی هم داشته است. باید دولت تلاش کند هرچه از عمر آن می گذرد موفقیت هایش بیشتر شود و کاستی ها را به حداقل برساند. مهمترین موضوعی که دولت باید در دستورکار خود قراردهد بحث حل مسائل و مشکلات معیشتی و اقتصادی به ویژه موضوع مهم تورم، گرانی و برخی ناهماهنگی هایی است که در تیم اقتصادی دولت مشاهده می شود.

نماینده مردم شیراز در مجلس بیان کرد: دولت باید تلاش کند با انسجام در تیم اقتصادی و هماهنگی با سایر وزارتخانه ها مسائل مورد انتظار مردم به ویژه در بخش اقتصاد، معیشت، اشتغال را تامین کند. بخش اعظم انتظار مردم بر موضوع مسکن متمرکز شده است اگر دولت در سال پیش رو، به سه موضوع مهم اقتصاد، اشتغال و مسکن متمرکز شود، می تواند موفق شود. مردم با این سه مشکل می جنگند و گلایه شدید دارند. از این رو دولت باید سه مورد را در اولویت خود قرار دهد.

وی اظهار داشت: ناگفته نماند دولت مدت های زیادی از عمر خود را صرف آوار برداری از خرابی های دولت قبل کرده است دولت همچنان زمان نیاز دارد که آوار برداری، بازسازی و نوسازی کند به طور طبیعی این کار بخشی از زمان دولت را گرفته است.

این نماینده مجلس تاکید کرد: ایران کشور ظرفیت ها بوده و ثروتمند و توانمند است؛ لازمه بهره گیری از این ظرفیت ها داشتن مدیریت جهادی، انقلابی، مردمی و فعالانه است تا بتواند از ظرفیت های اقتصادی و نهفته در بخش معادن، کشاورزی و صنایع تبدیلی استفاده کند. در این حوزه ها انتظار می رود دولت تلاش بیشتری داشته باشد.

عزیزی با اشاره به اینکه دولت توانست مشکلات کرونا و تامین واکسن مورد نیاز را برطرف کند، گفت: مهار بیماری کرونا از توفیقات دولت است، همچنین دولت شجاعت اجرای طرح تحول اقتصادی و ساماندهی یارانه ها را داشت، این امر بسیار ضروری و لازم بود هر چند که می توانست این امر را با کمترین هزینه و بیشترین دستاورد اجرا کند.

وی با بیان اینکه باید نقاط قوت را دید و نقاظ ضعف را متذکر شد، اظهار داشت: نقد باید منصفانه و در راستای شکوفایی کشور باشداز این رو باید اشکالات و ایرادات منصفانه مطرح شود و با بازگویی نقاط قوت موجبات امید و اعتماد مردم را فراهم کرد.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه مجلس در تنظیم و تصویب قوانین دولت را همراهی می کند، بیان کرد: انتظار می رود دولت و وزرا به مجلس پاسخگو باشند، دولت باید نسبت به برخی انتصابات مدیران محلی و استانی تجدیدنظر کند، شعار دولت قوی مردمی با مدیران قوی جهادی محقق و به نتیجه می رسد که تحقق آن نیازمند بازنگری دولت در انتصاباتش است.

عزیزی توصیه کرد: دولت برای تحقق همه وعده ها و شعارهایش نیازمند بازنگری در برخی انتصابات است، مدیرانی که معدل کاری مناسبی را ندارند و موجب نارضایتی جریان انقلابی را فراهم کردند  کنار گذاشته شوند. به نظر می رسد بازسازی و ترمیم بدنه دولت باعث افزایش اعتماد به دولت می شود تا سماجت کردن بر انتصابات غلط و انتصاباتی که سزاوار نبود.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان اینکه شخص رئیس جمهور وقت زیادی را برای ملت می گذارد از همه ظرفیت های شخصی خود استفاده می کند بیان کرد: انتظار می رود سایر مجموعه دولت به همین شکل پا به پای رئیس جمهور حرکت کنند. باید به رئیس دولت مشورت های کارشناسی داده شود اگر از مشاورین امین، کارشناس، با تجربه و خبره استفاده کند، اشکالات انتصابات را برطرف کند، بدنه مدیریت کشور را نوسازی کند، برای اقتصاد، اشتغال و مسکن هدف گذاری شود و کارهای زیربنایی، حمل و نقلی و موضوع آب در دستورکار قرار گیرد موفقیت های دولت چندبرابر خواهد شد و حتما موجبات امید و رضایت مندی فراهم می شود.

نظر شما