شناسهٔ خبر: 176840 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

تعامل متناسب ایران با کشورهایی که روابط با تهران را منوط به احیاء برجام کرده‌اند

عباس زاده مشکینی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت:جمهوری اسلامی قاعده درست و روش اصولی مناسبات با دنیا را می داندو به هیچ قدرت و رژیمی وابسته نیست.

به گزارش «نماینده»، محمود عباس زاده مشکینی در خصوص نحوه تعامل ایران با کشورهایی که مناسبات خود را منوط به برجام کرده اند اظهار داشت:جمهوری اسلامی قاعده درست و روش اصولی مناسبات با دنیا را می داند و با هر کشوری متناسب با نوع رفتار آن کشور برخورد می کند.

وی افزود:دوستی و آشتی و دعوا قواعد متفاوتی دارند و ملت ایران ثابت کرده است همه این قواعد را به خوبی بلد است و درس های خوبی به کشورهایی می دهد که بخواهد قاعده بازی را برهم بزند. 

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تاکید کرد:ما برای گرفتن حق خود و پولمان از طریق مذاکره پیش می رویم و در مواقعی هم به نتایجی دست پیدا کرده ایم و این مسیر را با کشورهای مختلف ادامه خواهیم داد،غربی ها اقدام به تحریم ما کرده اند و طبیعاً در شرایط تحریم هزینه اداره کشور افزایش می یابد اما باید محاسبه کرد در مقابل اداره گرانتر کشور چه چیزی حاصل می شود.

وی خاطر نشان کرد:کشورما به هیچ قدرت و رژیمی وابسته نیست و در شرایط تحریمی هم حجم تبادلات اقتصادی رو به رشدی با کشورهای همسایه داریم و اقتصاد خوبی داریم و در بعضی از حوزه ها در منطقه سرآمد هستیم و اکثر پروژه ها هم فعال است اما ممکن است به دلیل این استقلال هزینه اداره کشور بالا برود. اما من معتقدم آنچه که به دست آورده ایم از آنچه که از دست داده ایم بسیار بیشتر است./

نظر شما