شناسهٔ خبر: 176818 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

تلاش جدی مجلس و دولت برای رفع مشکلات دانشگاه فرهنگیان/ نیاز دانشگاه به سه هزار هیات علمی جدید

کریمی فیروزجایی عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان نیازمند ۳ هزار هیات علمی جدید است، گفت: مجلس دانشگاه فرهنگیان را مورد پشتیبانی قرار خواهد داد زیرا نجات کشور در گرو توسعه آموزش و پرورش به ویژه این دانشگاه است و امیدواریم تمام تلاش ها منجر به تربیت معلمان دغدغه مند در کشور شود.

به گزارش «نماینده»،علی کریمی فیروزجائی نماینده مردم بابل و عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نظام تعلیم و تربیت و مشخصا آموزش و پرورش، از اهمیت بالایی برخوردار و سنگ بنای توسعه کشور است، تصریح کرد: محور توسعه کشور آموزش و پرورش است و در درون دستگاه تعلیم و تربیت، معلم نقش محوری دارد.

وی ادامه داد: دانشگاه فرهنگیان، از این جهت که ماموریت تربیت معلمان آینده کشور را بر عهده دارد و خود این معلمان، تربیت نسل آینده ساز کشور را بر عهده دارند، حساس ترین دستگاه خدمت رسان کشور است.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه، اهمیت دانشگاه فرهنگیان در بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی، مکرر مورد تاکید قرار گرفته و  تمام دستگاه ها را به همیاری و همکاری با این دانشگاه مکلف کرده اند، گفت: مجلس شورای اسلامی و دولت محترم بر اهمیت این دانشگاه و رفع مشکلات آن، توجه جدی دارند.

کریمی فیروزجایی افزود: در کمیسیون آموزش و تحقیقات و هیات رییسه مجلس شورای اسلامی، تلاش می شود با حمایت استانداران و مجامع نمایندگان استانی در کوتاه ترین مدت، مسایل و مشکلات دانشگاه فرهنگیان رفع شود.

این نماینده مجلس با بیان برخی مشکلات دانشگاه فرهنگیان از جمله مشکلات زیرساختی و ساختمان های قدیمی و فرسوده، بر بازسازی و محافظت سریع این ساختمان ها تاکید و افزود: باید مکان های جدیدی در استان ها برای این دانشگاه تخصیص یابد؛ تجهیزات مورد نیاز دانشگاه بسیار مهم است و در برنامه ریزی ها باید لحاظ شود و در راس همه، جذب نیروی انسانی مورد نیاز دانشگاه فرهنگیان باید تامین  شود.

وی با یادآوری اینکه دانشگاه فرهنگیان نیازمند سه هزار هیات علمی جدید است، گفت: مجلس شورای اسلامی کاملا دانشگاه فرهنگیان را مورد پشتیبانی قرار خواهد داد، زیرا نجات کشور در گرو توسعه آموزش و پرورش و مخصوصا دانشگاه فرهنگیان است و امیدواریم تمام تلاش ها منجر به تربیت معلمان دغدغه مند در کشور شود./

نظر شما