شناسهٔ خبر: 176745 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

تبیین اصول انقلابی ماندن،«منشور مجلس انقلابی» است

قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تأکید مجدد رهبر انقلاب به نام «مجلس انقلابی» سرمایه بزرگ مسئولیت آور برای نمایندگان است و تبیین اصول انقلابی ماندن توسط ایشان، منشور مجلس انقلابی است.

به گزارش «نماینده»، محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز (یکشنبه ۲۲ خردادماه) در جلسه علنی مجلس با اشاره به اتفاقات تلخ اخیر در کشور و جان باختن شماری از هموطنانمان گفت: جان باختن شماری از هموطنان در حادثه قطار مسافربری از مشهد به یزد را به خانواده آنها تسلیت عرض کرده و از خداوند متعال برای درگذشتگان رحمت و مغفرت و برای مصدومین و مضروبین این حادثه، شفای عاجل مسئلت دارم. ضروری است کمیسیون محترم عمران به بررسی عوامل و علل وقوع حادثه و رسیدگی به مقصران، گزارش‌های کارشناسی خود را در سریع‌ترین زمان ممکن به نمایندگان ملت ارائه کند.

وی افزود: همچنین وظیفه خود می دانم تشکر وافر و عمیق خود و نمایندگان مجلس شورای اسلامی را از برگزاری دیدار حضوری و صمیمانه با رهبر معظم انقلاب و نظر لطف و رهنمودهای حکیمانه ایشان را اعلام کنم. مجدد تصریح می‌کنم این حمایت‌ها نه تنها سبب نادیده گرفتن نقاط ضعف و اشکالات ما نمی‌شود بلکه باور داریم که بار مسئولیت مان را در خدمت به مردم سنگین‌تر و عزممان را برای تلاش بیشتر راسخ‌تر می‌کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تأکید مجدد رهبر معظم انقلاب روی عنوان «مجلس انقلابی» سرمایه بزرگ مسئولیت آور برای نمایندگان مجلس یازدهم است و تبیین اصول انقلابی ماندن توسط ایشان، منشور مجلس انقلابی محسوب می‌شود.

قالیباف تصریح کرد: رهبر انقلاب در میانه جنگ‌های شناختی که هدف آن ناکارآمد نشان دادن مجلس یازدهم به عنوان یکی از ارکان مدیریتی کشور است با اشاره به اقدامات ارزشمند اخیر، مدال افتخار انقلابی بودن را به این مجلس اعطا کردند. سرمایه‌ای گران سنگ برای خدمت به مردم است. ایشان پس از تثبیت این عنوان در منشور انقلابی، اصول حاکم بر رفتار و عملکرد نمایندگان برای انقلابی ماندن را تبیین و نقشه راه دو سال پیش روی مجلس را ترسیم کردند.

وی گفت: ما نمایندگان مجلس یازدهم شکر نعمت این منشور راهگشا را عمل به آن می‌دانیم و متعهد هستیم تمام سعی و تلاش فردی و جمعی خود را برای پای بندی به این اصول و اجرایی کردن توصیه‌ها به کار ببندیم.

نظر شما