شناسهٔ خبر: 176688 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

نیازمند عزم ملی برای دانش‌بنیان کردن تولید و اشتغال هستیم

مجتبی یوسفی عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه نیازمند عزم ملی برای دانش‌بنیان کردن تولید و اشتغال هستیم، گفت: یکی از مشکلات اساسی ما بیکاری است که سبب ایجاد بی انگیزگی در بین جوانان و متخصصین تحصیلکرده شده و باید فکری عاجل برای آن کنیم.

به گزارش «نماینده»، مجتبی یوسفی عضو هیات رییسه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: یکی از مشکلات اساسی ما بیکاری است که سبب ایجاد بی انگیزگی در بین جوانان و متخصصین تحصیلکرده ما شده و باید فکری عاجل برای آن کنیم.

وی افزود: در اکثر کشورهای دنیا درآمدشان از محل صادرات فناوری و دانش است تا محصول نهایی یا خام فروشی؛ این در حالی است که در سال‌های اخیر متخصصین ما در بخش دانش بنیان اثبات کرده اند که امکان بر طرف کردن نیازهای کشور را دارند.

عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی هم در عمر دوساله خود در این خصوص یک کار اساسی یعنی تصویب قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان را مصوب کرد البته در بخش اجرایی هم برخی از وزارتخانه ها مانند وزارت نفت همکاری جدی در این خصوص دارند.

یوسفی گفت: برخی از دستگاه هایی که به صورت مستقیم با شرکت های دانش بنیان در ارتباط هستند مانند گمرک همکاری لازم و کافی را در این خصوص ندارند که باید این مسائل برطرف شود ضمن اینکه ما نیازمند یک عزم ملی برای دانش بنیان کردن تولید و اشتغال داریم .

وی افزود: برخی از صنایع از جمله خودروسازها که حتی عملکردشان صدای مقام معظم رهبری را درآورده باید تغییراتی در روش‌های خود ایجاد کنند.

نظر شما