شناسهٔ خبر: 176652 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

قالیباف: آمریکا هیچ‌گاه با ایران کنار نخواهد آمد

قالیباف در سومین اجلاسیه بین‌المللی فعالان مهدویت رئیس مجلس با بیان اینکه آمریکا هیچ گاه با ما کنار نخواهد آمد، گفت: ما بر سر سیرت انقلاب با کسی معامله نخواهیم کرد و معتقدیم ظرفیت ها و امکانات پیشرفت کشور کاملاً فراهم است.

به گزارش «نماینده»، محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز در سومین اجلاس بین‌المللی فعالان مهدوی که در تهران برگزار شد، با تبریک ایام دهه کرامت و میلاد با سعادت حضرت امام رضا علیه السلام، یاد شهدای ۱۷ خرداد (حمله داعش به مجلس شورای اسلامی) را گرامیداشت و گفت: امام راحل جز برای خدا کلامی نگفت و جز برای خدا گامی برنداشت و همین سیر الی الله باعث شده است که به گفته رهبر معظم انقلاب، امام خمینی روح و جان این انقلاب باشد.

وی افزود: انقلاب اسلامی باعث حیات مجدد اسلام و عزت مسلمانان در این عصر شد؛ آنهم در اوج حاکمیت فرهنگ لیبرالیستی و اومانیستی در جهان.

رییس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: وقتی حرف از مهدویت می‌شود، در واقع صحبت از همه خوبی‌ها و ترسیم یک آینده روشن برای بشریت و تحقق همه خواسته های الهی و انسانی است.

قالیباف تصریح کرد: بحث مهدویت، در حقیقت بحث حاکمیت حجت خداوند بر این عالم است و این یک حقیقت انکارناپذیر است.

وی تاکید کرد: در مسأله مهدویت، صحبت از انسان کامل است که واسطه فیض الهی در زمین است و هر حرکتی در این مسیر، یک توفیق الهی برای ماست.

رییس قوه مقننه با بیان اینکه رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب، این انقلاب را آغازگر یک راه جدید در عالم دانسته‌اند ، گفت: انقلاب در عصری ظهور کرد که همه شئون زندگی انسانها در قبضه دو مکتب انسان ساخت بوده است.

قالیباف با بیان اینکه انقلاب ما برخاسته از دو فرهنگ عاشورای حسینی و مهدویت بوده است، تصریح کرد: این انقلاب در جایی برخاست و به پیروزی رسید که کانون امن خدمت به صهیونیسم بود.

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: بعثت ، غدیر، عاشورا و مهدویت قله های فرهنگ شیعی هستند، اما مهدویت هدف نهایی ماست.

قالیباف عنوان کرد: روح انقلاب اسلامی، قیام لله است و با این باور در مقابل تمام تفکرات مادی و اومانیستی در جهان ایستاده ایم.

وی خاطرنشان کرد: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، مسیر حرکت ما را در گام دوم انقلاب ترسیم می‌کند و در این مسیر ، بحث از یک تحول معرفتی است؛ تحولی که باعث پیروزی انقلاب اسلامی و شکل گیری جمهوری اسلامی شد.

رییس مجلس تاکید کرد: به فرموده مقام معظم رهبری امروز در مرحله دولت اسلامی هستیم و باید حالا در مسیر شکل گیری جامعه اسلامی و تمدن نوین اسلامی حرکت کنیم.

قالیباف تصریح کرد: دشمنان با آن جمهوری اسلامی که روح انقلاب اسلامی داشته باشد، مشکل دارند و اگر این روح در جمهوری اسلامی نباشد، با ما مشکل نخواهند داشت.

وی افزود: امروز کشورهای دیگری هم در جهان هستند که عنوان مشابه جمهوری اسلامی دارند، اما با دشمنان پیمان می‌بندند و لذا دشمنان با آنها مشکلی ندارند.

رییس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: وقتی دقیق نگاه می‌کنیم، می بینیم عظمت این انقلاب را دشمنان بهتر از کسانی درک کرده اند که معتقد بودند انقلاب تاریخ مصرف دارد.

قالیباف تصریح کرد: بخشی از نارسایی های امروز در داخل، بخاطر فشار دشمنان نیست؛ بلکه ناشی از کسانی است که باورشان را به انقلاب اسلامی از دست داده اند و در تصمیم سازی ها و تصمیم گیری ها اینطور عمل می‌کنند.

وی ادامه داد: امروز می بینم رزمندگان امت اسلام در بیخ گوش صهیونیست‌ها در جولان ایستاده اند و اوضاع را برای آن غیرقابل تحمل کرده اند.

رییس قوه مقننه تصریح کرد: فاصله گرفتن از بینش و روش انقلاب اسلامی گریبانگیر ما شده و امروز باید کارآمدی دین را در اداره جامعه اثبات کنیم.

قالیباف گفت: امروز ما مسئولان باید با عمل خود نشان دهیم که یک منتظر واقعی هستیم.

وی اضافه کرد: امروز مطالبه مردم از ما این است که در عرصه خدمات عمومی مشترک که مورد نیاز همه جوامع است، این خدمات را به درستی و توسط خود مردم ارائه دهیم، بطوریکه این خدمات با دنیا قابل رقابت باشد.

رییس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: البته مردم ما می‌دانند و باور دارند که ما تحت فشار استکبار جهانی هستیم و هرکدام از این فشارها برای هیچ نظام دیگری غیر از جمهوری اسلامی قابل تحمل نبوده و نیست.

قالیباف گفت: همچنین، دولت اسلامی و نظام جمهوری اسلامی یک نقطه تمایز با دیگر دولت‌ها دارد و وقتی بخاطر این تمایز تحت فشار قرار میگیرد، باید یا با قدرت نرم و گفتگو و یا با قدرت سخت و بازدارنده، اقتدار خود را حفظ کند.

وی عنوان کرد: باید مراقب باشیم که بر سر سیرت انقلاب اسلامی با هیچ کسی و در هیچ زمانی معامله نکنیم.

رییس قوه مقننه تاکید کرد: امروز نیازمند یک حکمرانی نو هستیم و این حکمرانی جدید، مستلزم اراده عمومی، تولید فکر و «جهاد تصمیم» هستیم، نه اینکه برای هر تصمیم، منفعل و مردد باشیم.

قالیباف اظهار داشت: در این مسیر، آمریکا هیچ گاه با ما کنار نخواهد آمد و ما هم بر سر سیرت انقلاب با کسی معامله نخواهیم کرد و معتقدیم ظرفیت ها و امکانات پیشرفت کشور کاملاً فراهم است.

نظر شما