شناسهٔ خبر: 176617 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

میر محمدی: عملکرد بسیار خوب دولت موجب کاهش مرگ و میرهای کرونایی شد

سید جلیل میرمحمدی نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «عملکرد بسیار خوب دولت باعث شد مرگ و میر کاهش یابد»، تاکید کرد: کاهش میزان مرگ و میر کرونایی در کشور به معنای آن نیست که رعایت ها را کنار بگذاریم، بلکه به آن معناست که دولت در کنترل بیماری موفق بود و برای حفظ این موفقیت باید همچنان شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت نماییم.

به گزارش «نماینده»، جلیل میرمحمدی  با اشاره به عملکرد دولت سیزدهم در زمینه مدیریت بیماری کرونا در کشور اظهار کرد: با شیوع کرونا در کشور با مشکلی مواجه شدیم که طی آن تقریباً ۶ موج شیوع گسترده را تجربه کردیم که در هر موج میزان مرگ و میر بسیار قابل توجه بود.

وی با بیان اینکه «نظر مشترک همه کارشناسان این بود که بهترین راه پیشگیری و کنترل کرونا در کشور واکسیناسیون است»، افزود: در دولت سیزدهم اتفاق خوبی افتاد و همه نهادها اعم از داخل و خارج دولت بسیج شدند و واکسیناسیون در سطح گسترده‌ای در کشور اجرایی شد و امروز مشاهده می‌کنیم که میزان مرگ و میر در کشور از ۷۰۰ نفر در روز به روزانه ۳ الی ۴ نفر تقلیل یافته و تقریباً همه فعالیت‌های اقتصادی از سر گرفته شده است.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان با اشاره به برداشته شدن بخش اعظم محدودیت‌های کرونایی و از سرگیری فعالیت‌های مرتبط با حوزه‌های کسب و کار، صنعت و آموزش در کشور تاکید کرد: همه این‌ها به دلیل تلاشی است که دولت سیزدهم در زمینه مدیریت بیماری کرونا انجام داده است.

میر محمدی با هشدار درباره لزوم استمرار رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی مقابله با کرونا در کشور گفت: حتماً این بیم وجود دارد که در صورت عدم رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی خدای ناکرده به موج دیگری از ویروس کرونا در کشور دچار شویم. عملکرد بسیار خوب دولت باعث شد مرگ و میر کاهش یابد اما این به معنای آن نیست که رعایت‌ها را کنار بگذاریم، بلکه به آن معناست که دولت در کنترل بیماری موفق بود و برای حفظ این موفقیت باید همچنان شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت نماییم.

نظر شما