شناسهٔ خبر: 176596 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

کاهش فاصله طبقاتی از مهمترین دستاوردهای انقلاب است

ابراهیم رضایی نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: کاهش فاصله طبقاتی از مهمترین اهداف نهضت امام بود که با تحقق انقلاب اسلامی بدست آمد.

به گزارش «نماینده»، ابراهیم رضایی روز جمعه در نشست شورای اداری شهرستان دشتستان که با حضور معاون پارلمانی رئیس جمهور برگزار شد افزود: این کاهش فاصله طبقاتی تنها مربوط به فاصله طبقاتی اقتصادی نبود و در کنار آن کاهش فاصله طبقاتی سیاسی نیز مطرح بود که امام آن را محقق کرد.

وی بیان کرد: نتیجه کاهش فاصله طبقاتی سیاسی در جمهوری اسلامی این است که امروز معاون پارلمانی رئیس جمهور در شهرستان دشتستان حضور دارند و در سال‌های اخیر بسیاری از مدیران سیاسی به این منطقه آمدند.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: البته بزرگترین کار امام اعتماد به مردم و ملت ایران بود که با آوردن آنان به میدان، پیروزی  انقلاب اسلامی رقم خورد.

وی با اشاره به اینکه دشتستان بزرگترین شهرستان استان بوشهر از لحاظ وسعت است افزود: البته بزرگی این شهرستان به مردمان، جوانان، ایثارگران، متخصصان و نخبگان این شهرستان است که بدرستی مورد توجه قرار نگرفتند.

رضایی اضافه کرد: با وجود همه خدماتی که در سال‌های متمادی در این شهرستان ارائه شد اما هنوز شهرستان دشتستان محرومیت‌های زیادی دارد و جزو محروم ترین نقاط کشور به شمار می رود.

وی ادامه داد: جدی ترین و بزرگترین چالش مردم دشتستان بی آبی (آب کشاورزی و آب آشامیدنی) و بیکاری است که مردم این شهرستان را عذاب می دهد.

رضایی اظهار کرد: طرح‌هایی برای تامین آب کشاورزی و آشامیدنی در شهرستان دشتستان شروع شده که باید با همت دولت اجرا شود و به طور حتم با به سرانجام رسیدن این طرح‌ها شاهد تحول شهرستان خواهیم بود.

به گفته رضایی محرومیت در شهرستان دشتستان تنها در این حوزه نیست در بخش درمان این شهرستان عقب ماندگی‌های زیادی دارد به نحوی که برای جمعیت ۵۰۰ هزار نفری دشتستان تنها یک بیمارستان وجود دارد که پاسخگوی نیاز مردم نیست و دراین زمینه گله مند هستند.

وی یادآور شد: درحوزه آموزش مسائل و مشکلات زیادی وجود دارد و تراکم مدارس تخریبی در شهرستان دشتستان گواهی بر این مدعا است همچنین در حوزه راه (راه شهری و روستایی) با وجود تمام اقدامات صورت گرفته اما عقب ماندگی زیادی در این بخش وجود دارد

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: در این شهرستان روستاهایی داریم که از هیچ امکاناتی برخوردار نیستند و هیچ امکانات اولیه ای در این روستاها نیست.

رضایی گفت: مهمترین توانمندی دشتستان در بخش کشاورزی است.

وی تاکید کرد: استان بوشهر استانی ثروتمند است و پتروشیمی های موجود در منطقه عسلویه سود سالانه آنها پنج میلیارد دلار است و در توسعه این صنعت دشتستانی ها بیشترین سهم را داشتند  به نحوی که شاید برخی ها برای راه اندازی این صنعت زمین دادند که پول در مقابل آن گرفتند اما مردمان این شهرستان نیروی انسانی آن را تامین کردند.

رضایی گفت: با نیروی انسانی دشتستان است که آن منطقه شکل گرفت و رشد یافت؛ متخصصان و نخبگان این شهرستان بودند که پارس جنوبی را ساختند و این استان را به استانی صنعتی تبدیل کردند اما امروز از مسئولیت اجتماعی این صنایع در این شهرستان هیچ خبری نیست.

رضایی گفت: برخی پروژه هایی را احداث می کنند که مسئولان آنها می گویند کسی نیست از آنها استفاده کند.

وی افزود: امیدواریم با کاری جهادی و انقلابی تصمیمی قاطع به نفع مردم گرفته شود و شاهد رفع محرومیت‌های شهرستان دشتستان و استان بوشهر باشیم.

دکتر سید محمد حسینی معاون امور مجلس رئیس جمهور پنجشنبه شب برای انجام سفری یکروزه وارد استان بوشهر شد.

بر اساس برنامه ریزی انجام شده دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه  و استاندار بوشهر، سخنرانی در جمع نمازگزاران برازجانی، شرکت در جلسه شورای اداری دشتستان و نشست با گروه‌های جهادی در استانداری بوشهر به عنوان  برنامه های این سفره یکروزه پیش بینی شده است.

نظر شما