شناسهٔ خبر: 176575 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

قصور«مدیران سفارشی»به پای نمایندگان نوشته می‌شود

علیپور رحمتی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر مسئول سفارشی در انجام امور خود قصور یا کاهلی کند، این کاستی مسئول به نماینده مربوط خواهد شد و مدیران اجرایی مسئولیت عملکرد وی را قبول نخواهند کرد.

به گزارش «نماینده»، محمدعلیپور رحمتی  درباره تاکید رهبر معظم انقلاب به عدم دخالت نمایندگان مجلس شورای اسلامی به انتصابات در دستگاه‌های اجرایی، گفت: اینکه نباید نمایندگان  مجلس در انتصابات دخالت کنند، فرمایشی دقیقی است. اما رهبر معظم انقلاب در ادامه فرمایشات خود به این نکته هم اشاره فرمودند که دولت نیز در انتصابات از نظر  نمایندگان که آشنا به میزان کارایی افراد و  شخصیت‌های استان هستند، استفاده کنند.

نماینده مردم ماکو و چالدران در مجلس شورای اسلامی افزود: هر فردی از فرمایشات مقام معظم رهبری بر اساس منافع خود استنباط می‌کند. برخی به بخش اول فرمایشات ایشان تاکید دارند که نماینده نباید درانتصابات دخالت کند و برخی دیگر به بخش دوم فرمایشات مقام معظم رهبری توجه کردند که درباره استفاده از مشاوره آنها است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در بخش دوم فرمایشات خود به این نکته اشاره فرمودند که مسوولان دولتی از نظرات نمایندگان استفاده کنند. چرا که نمایندگان از میزان توانایی افراد در حوزه انتخابیه آگاه هستند و نماینده هر شهر منبع موثق و بدون هزینه برای مشاوره به مسوولان اجرایی است.

وی با بیان اینکه دخالت نمایندگان در انتصابات مذموم است،‌ اضافه کرد: اگر مسئول سفارشی در انجام امور خود قصورکند، این کاستی مسئول به نماینده مربوط خواهد شد. همچنین وقتی آن مسوول در وظایف خود کاهلی کند،‌ مقام مافوق وی، مسوولیت عدم کارایی آن فرد را بر عهده نخواهد گرفت و میزان نظارت نماینده هم کاهش خواهد یافت.

علیپور درباره اینکه آیا تاکنون نمایندگان در انتصابات دخالتی داشتند یا خیر؟ اظهار کرد: شاید در موارد نادری نماینده در امر انتصابات دخالت کرده است و به دستگاهی مورد نظر فشار بیاورد. اما این موضوع شامل همه نمایندگان نمی‌شود. اگر در این باره تحقیق شود، متوجه خواهید که بیشتر نمایندگان علاقه‌ای برای دخالت در انتصابات ندارند.

وی ادامه داد: در صورتی که فرد توصیه شده از سوی نماینده برای مسوولیتی، ضعیف باشد، مردم دراین مورد به نماینده معترض خواهند شد که چرا که فلان مسئول را برای پست خاص معرفی کردید. به عبارتی نماینده باید همه جوانب امر را در انتصابات در نظر بگیرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس درباره اینکه دولتمردان در موضوع انتصابات چه رویکردی را باید در نظر بگیرند،‌ گفت: برای اینکه کار مردم و امور کشور به درستی پیش رود، برای مسوولان اجرایی بهتر است که نمایندگان و مسوولان دولتی با همدلی در کنارهم به انجام امور بپردازند.

نماینده مردم ماکو و چالدران در مجلس خاطرنشان کرد: دولت و مجلس می‌توانند با همراهی و همدلی امور کشور را پیش برده و از این ظرفیت برای بهبود و موفقیت کشور استفاده کنند. چرا که مشورت و همراهی سبب سود به مردم، دستگاه‌های اجرایی و کشور خواهد شد.

نظر شما