شناسهٔ خبر: 176574 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خبرگزاری دانشجو

اجرای قانون «ساماندهی اجرا بها» بازار مسکن را متعادل می‌کند

اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: در صورت اجرای قانون ساماندهی اجرا بها می‌توانیم شاهد تنظیم بازار مسکن و همچین تعدیل نسبی در اجاره بهای مسکن باشیم.

به گزارش «نماینده»، اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی درباره جزئیات طرح «ساماندهی اجرا بهای مسکن» اظهارکرد: این طرح با همکاری مرکز مرکز پژوهش‌های مجلس، متخصصان حوزه مسکن و دیگر نهادهای مربوطه تهیه و تنظیم شده است که در جلسه اخیر کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید.

وی افزود: این طرح درحال حاضر برای ثبت پیشنهادات و نظرات نمایندگان مجلس برروی سامانه مرکز پژوهش‌ها قرار گرفته است و امیدواریم با تصویب جزئیات طرح و بعد از تایید شورای نگهبان، بتوانیم آن را به زودی برای اجرا و تا قبل از فرارسیدن فصل نقل و انتقالات، به دولت ابلاغ کنیم.

شاکری گفت: یکی از اصلی‌ترین نکاتی که در این طرح در نظر گرفته شده، ثبت تمامی قراردادهای خرید و فروش املاکت در سامانه است. همچنین برای قراردادهایی ثبت نمی‌شود، برخورد قانونی و برای صاحب خانه‌هایی قرارداد خود را ثبت می‌کنند، تشویق در نظر گرفته شده است. 

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ارتباط بین تعرفه بنگاه‌های معاملات املاک با میزان اجاره به طور کلی قطع شده و برای آن یک آیین‌نامه تدوین می‌شود. در صورت اجرای این قانون می‌توانیم شاهد تنظیم بازار مسکن و همچین تعدیل نسبی در اجاره بهای مسکن باشیم.

نظر شما