شناسهٔ خبر: 176560 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

نماینده مجلس: رئیس‌جمهور شخصا به موضوع توزیع نهادهای دامی ورود کند

حاجی دلیگانی عضو هیئت‌رئیسه مجلس گفت: لازم است هرچه سریعتر آقای رئیس‌جمهور به مشکلاتی که در زمینه توزیع نهادهای دامی ایجاد شده ورود کند و آن را برطرف کنند.

به گزارش «نماینده»، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین‌شهر در مجلس ، با انتقاد از نحوه توزیع نهادهای دامی به دامداران و مرغداران در چند روز گذشته، گفت: لازم است رئیس‌جمهور شخصا به این موضوع ورود کند و مشکلاتی که در این زمینه رخ داده را حل و فصل کند.

وی با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی تاکنون برای حل مشکل دامداران و مرغداران گفتار درمانی کرده تا حل مشکل، ادامه داد: اگر در روزهای آینده مشکلاتی که در توزیع نهادهای دامی وجود دارد برطرف نشود قطعا در تولید گوشت سفید و تخم‌مرغ با مشکلات جدی روبه‌رو خواهیم شد که آثار و تبعات این موضوع را در 2 ماه آینده خواهیم دید.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس با تاکید بر اینکه وزارت جهاد کشاورزی باید برای تامین نهادهای دامی تلاشش را بیشتر کند، اضافه کرد: با توجه به اینکه نهادهای دامی با ارز دولتی وارد شده است و هنوز ذخایری از قبل وجود دارد برخی کوتاهی‌ها در توزیع آن صورت گرفته است که باید این موضوع روشن شود و با متخلفان برخورد شود.

نماینده شاهین شهر در مجلس با بیان اینکه یکی از مشکلات در توزیع نهادی امروز این است که نهادهای که پیش از این ثبت سفارش شده‌اند در برخی استان‌ها به دامداران و مرغداران تحویل داده نشده است، افزود: نیاز است در این زمینه یک اقدام فوری و جهادی انجام شود تا در روزهای آینده با مشکل جدی روبه‌رو نشویم.

حاجی دلیگانی تصریح کرد: آن طور که بنده اطلاع دارم در روزهای گذشته حدود 80 هزار تن نهادهای دامی برای استان اصفهان خریداری شده است ولی هنوز تحویل نشده است.

وی با بیان اینکه اگر امروز به فکر حل مشکل توزیع نهادهای دامی نباشیم آثار و تبعات آن در 2 ماه آینده گریبانگیر خودمان خواهد شد، اظهار کرد: قطعا مردم که مصرف‌کننده نهایی هستند  از این موضوع متضرر خواهند شد که لازم است هرچه سریعتر آقای رئیس‌جمهور به این موضوع ورود کند و مشکلاتی که در زمینه تولید مرغ گوشتی و تخم‌مرغ  ایجاد شده را برطرف کنند.

نماینده شاهین‌شهر در مجلس با بیان اینکه وضعیت تولید مرغ‌ تخم‌گذار در حال حاضر نگران کننده‌ است، گفت: نهادهای دامی به واحدهای که مرغ تخم‌گذار تولید می‌کنند تحویل داده نشده است که لازم است برای حل این مشکل اقدام فوری و جدی انجام شود.

نظر شما