شناسهٔ خبر: 176484 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

نمایندگان نباید در انتصاب مدیران دولتی دخالت کنند

سعیدی نماینده مردم چابهار گفت: نمایندگان در بحث انتصابات مدیران دولتی فشار نیاورند که چه فردی انتخاب شود چون قوه مجریه به عنوان نهاد اجرایی باید پاسخگوی عملکردها باشد.

به گزارش «نماینده»، معین الدین سعیدی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار نمایندگان با ایشان بیان داشت: رهبر انقلاب باتوجه به اصل تفکیک قوا به صراحت اعلام کردند که نمایندگان در بحث انتصابات نهادها و دستگاههای دولتی فشار نیاروند چون این در حیطه وظایف دولت است، اما به دولت هم گفتند که در انتصابات مدیران دولتی نظر نمایندگان لحاظ شود.

نماینده مردم چابهار خاطر نشان کرد: باتوجه به شناختی که نمایندگان نسبت به افراد دارای صلاحیت حوزه انتخابیه خود دارند نظر نمایندگان می‌تواند برای شایسته گزینی افراد در مدیریت منطقه‌ای تاثیر گذار باشد.

سعیدی بیان داشت: نمایندگان در بحث انتصابات مدیران دولتی نباید فشار بیاورند که چه فردی باید انتخاب شود چون در بررسی عملکردها قوه مجریه به عنوان نهاد اجرایی باید پاسخگوی کم کاری‌ها باشد.

به گزارش ایرنا ،رهبر انقلاب در دیدار روز چهارشنبه با نمایندگان مجلس شورای اسلامی با توصیه پرهیز از دخالت نمایندگان در انتصابات خاطرنشان کردند:« این توصیه به مصلحت خود شما است چرا که اگر در یک منطقه با پیشنهاد یا فشار یک نماینده، مسئولی منصوب شود اما عملکرد او مطلوب نباشد، مشخص نیست باید از چه کسی بازخواست شود. یکی از مسائل مهم در قانون اساسی بحث تفکیک قوا است و هر کسی باید به وظایف خود عمل کند، البته همواره به دولتی‌ها نیز توصیه کرده‌ایم از مشورت و نظرات نمایندگان استفاده کنند».

نظر شما