شناسهٔ خبر: 176408 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

نامه رئیس کمیسیون عمران مجلس به سه وزیر دولت درباره مشکلات کامیونداران

 رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی طی نامه‌ای به سه وزیر دولت خواستار حل مشکل رانندگان خریدار کامیون‌های وارداتی شد.

به گزارش «نماینده»، محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی طی نامه‌ای به وزرای راه و شهرسازی، اقتصاد و صمت خواستار حل مشکل رانندگان خریدار کامیون های وارداتی شد.

متن نامه بدین شرح است:

سلام علیکم؛

با احترام؛ پیرو موارد پیشنهادی جهت تصریح در ترخیص و شماره‌گذاری خودروهای وارداتی طبق مصوبه هیأت محترم وزیران آیین‌نامه اجرایی بند 3 ماده 30 قانون احکام دائمی برنامه‌های  توسعه کشور در جهت نوسازی ناوگان فرسوده رانندگان اقدام به خرید خودروهای وارداتی با کارکرد سه ساله کرده‌اند و تمام هزینه‌ها را شخصاً و با ارز آزاد و بدون هیچ کمک دولتی اعم از خدمات پس از فروش، آلایندگی استانداردها و هزینه‌های گمرکی پرداخت نموده‌اند و از تخفیف 25 درصدی گمرکی نیز استفاده نکرده‌اند. لذا در تاریخ 1401.2.11 جلسه‌ای در کمیسیون عمران با حضور مسئولین دستگاه‌های مربوطه برگزار گردید و راهکارهایی در جهت کمک به چالش‌ها و موانع، مورد تصویب قرار گرفت: 

1- با توجه به ماده 4 تبصره یک اسقاط از روند شماره‌گذاری کامیون‌های وارداتی سه سال کارکرد حذف شود و در صورت عدم حذف اسقاط، صندوقی در ستاد سوخت دایر شود که رانندگان با نرخ تعیین شده دولتی هزینه اسقاط را به صندوق واریز نمایند. ستاد سوخت با تدابیر دولتی و الزام به اسقاط کامیون‌های فرسوده گواهی اسقاط در اختیار متقاضیان فعال در حوزه حمل‌ونقل صادر نماید.

2- تعیین مهلت قانونی و تحویل کارت هوشمند یکساله به رانندگان فعال جاده‌ای با استعلام از سازمان راهداری و حمل‌و نقل جاده‌ای که در مهلت قانونی رانندگان گواهی اسقاط خود را تحویل سازمان راهداری نمایند با شرط غیر قابل فروش بودن کامیون به مدت دو سال و دریافت ضمانت‌نامه تغییر قانون هوای پاک نسبت به سن ناوگان‌های فرسوده و تفویض اختیار به وزارت راه جهت قطع خدمات از قبیل کارت هوشمند و کاهش سهمیه فرسوده، خروج ناوگان فرسوده دیزل و اسقاط آن از هر نوع بدون در نظر گرفتن تناژ به صورت دیزل به دیزل.

3- با  توجه به زمان‌بر بودن تصمیمات جدید جهت شرایط اسقاط، کارت هوشمند فعالیت یکساله جهت ناوگان‌های ترخیص شده در قبال دریافت ضمانـت‌نامه صادر گردد.

4- با قید فوریت خودروهایی که وارد شده‌اند و متعلق به رانندگان می‌باشند ترخیص و شماره‌گذاری گردد و شرایط حذف یا جایگزین اسقاط یا مهلت یکساله اعمال گردد.

نظر شما