شناسهٔ خبر: 176386 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

وقت آن رسیده است که به بخش خصوصی میدان دهیم

شمس الدین حسینی رئیس کمیسیون ویژه جهش تولید مجلس گفت: نگاهی که ثروت را مظلوم تلقی می‌کند، به هر طریقی جلوی خصوصی‌سازی را می‌گیرد و وقت آن رسیده است به بخش خصوصی میدان داده شود.

به گزارش «نماینده»، سید شمس‌الدین حسینی رئیس کمیسیون ویژه جهش تولید در مجلس شورای اسلامی صبح امروز (دوشنبه، دوم خرداد ماه) در نخستین رویداد بین‌المللی خصوصی‌سازی در اقتصاد ایران که در محل سالن اجلاس سران برگزار شد، با بیان اینکه استفاده از برگزاری این همایش‌ها می‌تواند صوری یا محتوایی باشد، گفت: این همایش‌ها می‌تواند فرصتی برای ارزیابی، ثبت تجربه و شروع دوباره باشد. این ارزیابی نیز باید مبتنی بر چارچوب مقاصد سیاسی و نگاه‌های ایدئولوژیکی باشد. به عنوان کسی که پنج سال وزیر امور اقتصاد و دارایی بوده‌ام و سال‌ها رفتار منتقدین را نظاره‌گر بودم، باید بگویم نتیجه انتقادات و رفتار آنها توقف واگذاری یا ایجاد پرونده‌های متعدد بود.

وی تصریح کرد: ارزیابی باید مبتنی بر معیار باشد، متاسفانه ارزیابی‌ها برای بهبود این روند خصوصی نبوده بلکه برای متوقف کردن آن صورت می‌گرفت. ارزیابی باید کمی و کیفی باشد.

رئیس کمیسیون ویژه جهش تولید در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: نگاهی که ثروت را مظلوم تلقی می‌کند، به هر طریقی جلوی خصوصی‌سازی را می‌گیرد. ارزیابی‌ها باید مبتنی بر قانون و سیاست‌های کلی باشد. چطور می‌شود دولتی هشت سال یک کلمه اصلاح و انتقاد نکند، اما خصوصی‌سازی را متوقف کند؟ آیا این برخورد در چارچوب نظریه نهادی است؟ آیا می‌توان با قانون‌شکنی و تفسیر به رأی از قانون، ادعا کنیم که کار علمی کرده‌ایم؟

وی ادامه داد: تجربه‌نگاری به ارزیابی دقیق و علمی منجر می‌شود و می‌تواند مبنای متقنی برای سیاست‌گذاری و اصلاح قوانین باشد. قطعا میان همایشی که یک دانشگاه با مبنای ایدئولوژی برگزار می‌کند با همایشی که یک موسسه اجرایی برگزار می‌کند، تفاوت است. این فرصتی برای جلب نظرات است. اگر واقعا از بخش خصوصی دعوت کرده‌ایم، وقت آن رسیده است که به آنها میدان داده شود.

 تکمیل می شود...

نظر شما