شناسهٔ خبر: 176371 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

هدفمندی جدید یارانه‌ها به بهبود شرایط اقتصادی منتج شود

حاجی دلیگانی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: هدفمندی جدید یارانه‌ها باید به شکلی باشد که وضعیت اقتصادی به سمت بهبود حرکت کند، نه اینکه اکسیژن هم در میانه کار قطع شود و تازه آسیب بیشتری هم به بیمار وارد شود.

به گزارش «نماینده»، حسینعلی حاجی دلیگانی اجرای سیاست جدید هدفمندی یارانه‌ها را یک الزام اجتناب‌ناپذیر برای اقتصاد ایران تلقی و تأکید کرد: چاره دیگری وجود نداشت. ولی روی نحوه عمل باید دقت فراوانی شود، شرایط برای انجام این جراحی اقتصادی به نحوی بود که دیگر هیچ روش دیگری اعم از دارو یا درمان جایگزین نمی‌توانست راهگشا باشد.

وی در عین حال اضافه کرد: نحوه اجرای این سیاست بسیار مهم است، متولیان امر و وزارت‌خانه‌های مختلف به بازتاب‌ها و نحوه عملکرد خود توجه ویژه داشته باشند. این عمل باید به شکلی باشد که وضعیت اقتصادی به سمت بهبود حرکت کند، نه اینکه اکسیژن هم در میانه کار قطع شود و تازه آسیب بیشتری هم به بیمار وارد شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با انتقاد جدی از سیاست وزارت کار و رفاه اجتماعی در هدفمندی جدید یارانه‌ها، تصریح کرد: وزارت کار و رفاه اجتماعی باید با دید بازتری با این سیاست برخورد کند و از برخی تنگ‌نظری‌هایی که در این وزارتخانه اتفاق می‌افتد، اجتناب شود. ما به هر حال نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و نگران هستیم و توصیه می‌کنیم که این وزارتخانه در عملکرد خود دقت بیشتری کند.  

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی توضیح داد: آقای رئیس جمهور اعلام می‌کنند باید پرداخت یارانه به همه کسانی که پیش از این یارانه دریافت می‌کرده‌اند ادامه یابد، آن وقت وزارت کار و رفاه اجتماعی می‌گوید یارانه را به حساب‌ها واریز می‌کنم اما آن را مسدود نگه می‌داریم. این روزها تعداد تماس‌های مردمی به خاطر شکایت‌هایی از این دست به من هم زیاد شده و اگر جایی احساس کنیم که بی توجهی صورت گرفته، حتماً ورود پیدا می‌کنیم.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا مجلس نگران از دست رفتن ارزش ریالی رقم یارانه مانند یارانه ۴۵ هزار تومانی با گذشت زمان نیست، گفت: این یارانه حتما باید به تناسب مدیریت شود؛ منابعی که اکنون برای هدفمندی جدید یارانه در نظر گرفته شده به ۶۰۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد در حالی که رقم مشابه تا پیش از این ۱۰۰ هزار میلیارد تومان بوده و به نظرمن نگرانی خاصی وجود ندارد.

نظر شما