شناسهٔ خبر: 176326 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

اهتمام ویژه مجلس و دولت برای آزادسازی منابع ارزی ایران/ رایزنی‌های گسترده مراحل پایانی خود را طی می‌کند

راستینه نایب رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و کره جنوبی مجلس با بیان اینکه مجلس و دولت اهتمام ویژه برای آزادسازی منابع ارزی ایران دارند، گفت: بخشی از پول های بلوکه شده آزاد شد و بخشی هم در رایزنی‌های گسترده مراحل پایانی خود را طی می‌کند.

به گزارش «نماینده» احمد راستینه هفشجانی با اشاره به آخرین وضعیت آزادسازی پول‌های بلوکه شده ایران، گفت: تحریم‌های ظالمانه بخش زیادی از اقتصاد ما را که حق قانونی ماست دچار آسیب کرده و این آسیب سبب شده حق طبیعی مردم یعنی بازگرداندن ارزهای کشور از محل صادرات نفت و سایر کالا توسط برخی کشورهایی که استقلال سیاسی ندارند و تابع سیاستگذاری‌های ایالات متحده هستند، بلوکه شود و آسیب هایی بر اقتصاد ما وارد شود.

نایب رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و کره جنوبی مجلس شورای اسلامی، افزود: خوشبختانه در این دولت پیگیری‌های خوبی انجام و بخشی از پول های بلوکه شده آزاد شد، بخشی هم در رایزنی‌های گسترده مراحل پایانی خود را طی می‌کند و امیدواریم مراحل نهایی آزادسازی به زودی انجام شود.

وی در ادامه اظهار کرد: مجلس و دولت باید همه تلاش خود را برای آزادسازی منابع اقتصادی و ظرفیت های درونی کشور انجام دهند البته قرار نیست اقتصاد کشور را مشروط به این موضوع کنیم.

راستینه یادآور شد: مزید بر این در چارچوب دیپلماسی قوی حق مسلم مردم باید پیگیری شود و آزاد سازی پول های بلوکه شده که حداقل اولیه شرط احیاء برجام هم است، به صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد./

نظر شما