شناسهٔ خبر: 176301 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

آمریکا برای بهره برداری سیاسی به دنبال مذاکرات است

جوکار رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس تاکید کرد: ارزیابی ها نشان می دهند که آمریکایی ها در لحظات پایانی به نتیجه رسیدن مذاکرات اشکالات و بهانه هایی می‌آورند تا مذاکره به ثمر نداشته باشد.

به گزارش «نماینده» محمد صالح جوکار ، با اشاره به سفر امیر قطر و معاون مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا به ایران گفت: گروه ها و تیم های دیپلماسی در این شرایط فعال می شوند و به سمت ایران می آیند در گذشته این رفت و آمدها را شاهد بودیم، پیام هایی رد و بدل می شد اما نکته اصلی این است که پشت پرده همه دیپلماسی هایی که صورت می گیرد این است که آیا منافع ملی مردم ایران تضمین می شود یا خیر؟ ما مذاکره نمی کنیم که مشکلات برطرف نشود، بلکه برای رفع تحریم ها مذاکره می کنیم تا منافع اقتصادی برای مردم کشور ایجاد شود.

نماینده مردم یزد در مجلس ادامه داد: طرف مقابل فقط برای اینکه توافقی صورت گیرد و برای آنها مهم نیست که در عمل برای مردم ایران ثمره ای نداشته باشد، آمریکا به دنبال این است که مذاکره بی نتیجه داشته باشد، ارزیابی ها نشان می دهند که آمریکایی ها در لحظات پایانی به نتیجه رسیدن مذاکرات اشکالات و بهانه هایی بیاورد که مذاکره به ثمر ننشیند. فقط ژست مذاکره را می گیرند تا چهره خود را در نظام بین الملل به نحوی دیگر نشان دهد.

وی بیان کرد: طرفی که از توافق خارج شده و برجام را پاره کرده لازم است بپذیرد که برای برگشت به برجام باید هزینه بدهد، اما آمریکا می خواهد بدون پرداخت هزینه به برجام برگردد و هیچ منفعتی نصیب ایران نشود این در حالی است که برخورداری مردم از مذاکرات اولویت اول تیم مذاکره کننده ایران است و حاضر نیستیم با دل خوشی آمریکایی ها پای میز مذاکره بنشینیم و منفعتی به مردم ما نرسد.

جوکار تاکید کرد: مردم انتظار دارند توافقی حاصل شود که شرایط اقتصادی آنها را تغییر دهد، شاخص های اقتصادی رشد کند و تاثیر آن در سفره مردم پدیدار شود.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس اظهار داشت: خروج از بن بست مذاکرات، آنها پیام هایی را ارسال می کنند و افرادی را به ایران می فرستند ولی در مذاکرات کارشکنی می کنند، آمریکایی ها برای مذاکرات مستقیم پیشنهاداتی داشتند اما شیطنت هایی وجود دارد که نشان می دهد آنها به دنبال بهره برداری سیاسی در دنیا هستند./

نظر شما