شناسهٔ خبر: 176274 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

سروری، رئیس شورای عالی استان ها در گفت وگوی مشروح با "نماینده":

دولت در جراحی اقتصادی برخورد قاطع با سوداگران و رانت خواران داشته باشد/نظارت فرآیندی و هوشمندسازی مانع از تحقق رانت و فساد خواهد شد

پرویز سروری/* رئیس شورای عالی استان ها با تاکید بر اینکه این جراحی با مقاومت جدی مفسدین و رانت خواران، مواجه می شود، گفت: نظارت و برخورد قاطع با سوداگران، رانت خواران و فساد پیشگان در این مرحله یک امر بسیار مهم و جدی است.

پرویز سروری رئیس شورای عالی استان ها در گفت وگو با خبرنگار "نماینده" درخصوص ضرورت نظارت دولت بر قیمت ها اظهارداشت: یکی از اقداماتی که در تاریخ اقتصادی کشور ثبت خواهد شد همین جراحی بزرگ اقتصادی است که اقای رئیسی با شجاعت و ایثارگری زیر بار این قضیه رفت.

وی بر همین اساس تصریح کرد: حرکتی که در زمان دولت سابق یک به اصطلاح بلیه بزرگی را به وجود آورد و رانت و فسادی را در اقتصاد ایران رقم زد و اقتصاد ایران را بیش از پیش ناکارآمد کرد و ادامه این روند حتما آسیب های بسیار جدی تری بر پیکر کشور وارد می کرد.

*نظارت و برخورد قاطع با سوداگران، رانت خواران و فساد پیشگان امر بسیار مهم و جدی است

سروری با تاکید بر اینکه طبیعی است که این جراحی با مقاومت جدی مفسدین و رانت خواران و سوء استفاده گران مواجه خواهد شد، افزود: آنها با احتکار و با اقدامات ایذایی تلاش می کنند که مانع از تحقق اهداف این جراحی بزرگ شوند به همین دلیل نظارت و برخورد قاطع با سوداگران، رانت خواران و فساد پیشگان در این مرحله یک امر بسیار مهم و جدی است.

 رئیس شورای عالی استان ها در عین حال گفت: البته در کنار نظارت های سنتی که به صورت میدانی انجام میشود به نظر من نظارت های فرآیندی و هوشنمد سازی مهم تر است که به صورت آنلاین بتوانیم اقدامات در این راستا را رصد و مانع از تحقق آمال سوداگران، رانت خواران و فساد پیشگان باشیم.

*دولت هم در حوزه میدانی و هم در حوزه فرآیندی و هوشمندسازی باید اقدامات موثر انجام دهد

سروری با بیان اینکه دولت هم در حوزه میدانی و هم در حوزه فرآیندی و هوشمندسازی باید اقدامات موثر و جدی انجام دهد عزمش را جزم کند، اظهارداشت: مردم هم با توجه به سابقه منفی که از این عارضه خطرناک در اقتصاد ایران داشتند آمادگی دارند که با دولت همراهی کنند و اگر مفسده ای و حرکت ضد این جراحی را دیدند بتوانند به عنوان خط مقدم مبارزه با رانت خواران عمل کنند.

سروری ادامه داد: دولت باید در امر نظارت یک حرکت هوشنمدانه، مشارکت جویانه و میدانی را در پیش بگیرد.

*شفافیت باعث می شود زمینه های مشارکت گسترده مردم فراهم شود

وی در خصوص شفاف سازی در این زمینه از سوی دولت برای مردم نیز یادآور شد: بحث فرآیندی و هوشمند سازی یکی از اهداف مهم و بروندادش شفاف سازی است؛ یعنی نظارت فرآیندی و هوشمند نمی‌تواند منهای شفافیت باشد و شفافیت باعث می شود زمینه های مشارکت گسترده مردم در این زمینه و همراهی و هم افزایی شان فراهم شود.

رئیس شورای عالی استان ها در پایان با بیان اینکه فقدان شفافیت مانع از این هم افزایی خواهد شد، خاطرنشان کرد: مردم بی اعتماد خواهند بود و اعتماد نمی کنند؛ به همین دلیل این نظارت حتما باید با شفافیت صورت گیرد که مردم هم اعتماد برقرار کنند و هم امکان آنلاین برای گزارش دهی و حمایت از این طرح را داشته باشند.

انتهای پیام/

نظر شما