شناسهٔ خبر: 176247 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

شهبازی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفت وگو با "نماینده":

دولت برنامه ریزی درست در توزیع و تامین کالا داشته باشد/ در بحث نظارت علاوه بر مسئولان از "مردم" استفاده کنیم

شهبازی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: امیدواریم با درایت دولت در راستای اول برنامه ریزی و بعد نظارت صورت گیرد یعنی اول ما باید برنامه داشته باشیم که چه کار کنیم تا افزایش قیمت ها کمترین آسیب و فشار را به مردم وارد کند و دوم نظارت داشته باشیم که کسانی سواستفاده نکنند.

علیرضا شهبازی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار "نماینده" در خصوص ضرورت نظارت دولت بر قیمت ها اظهارداشت: سال گذشته و زمانی که بودجه سال ۱۴۰۱ مطرح بود مساله حذف ارز ترجیحی که البته نمی توان گفت حذف، زیرا همان طور که رئیس جمهور اشاره کرد سوبسید و مابه التفاوت را میدهیم؛ درواقع دادن ارز به وارد کننده را برداشته و میخواهیم به مصرف کننده بدهیم.
وی بر همین اساس تصریح کرد: در راستای اینکه دولت به عنوان مجری به گونه ای عمل کند که قیمت ها افزایش پیدا نکند یا اگر افزایش یافت خیلی به مردم فشار نیاید باید گفت که متاسفانه الان شاهدیم این اتفاق افتاده و یک فشار مضاعفی به اقشار آسیب پذیر و متوسط به پایین در جامعه به وجود می آید.

 نماینده مردم همدان در مجلس گفت: امیدواریم با درایت دولت در راستای اول برنامه ریزی و بعد نظارت صورت گیرد یعنی اول ما باید برنامه داشته باشیم که چه کار کنیم تا افزایش قیمت ها کمترین آسیب و فشار را به مردم وارد کند و دوم نظارت داشته باشیم که کسانی سواستفاده نکنند.

وی ادامه داد: در این مدت ما شاهدیم که این اتفاق نیفتاده و متاسفانه خیلی ها سواستفاده کردند که امیدواریم با تدابیری که دولت می اندیشد  شاهد این باشیم هم برنامه ریزی درست و هم توزیع و تامین کالا در جامعه انجام شود و از دیگر سو نظارت هم صورت گیرد و این نظارت نه‌تنها در راستای مسئولان و مجموعه های نظارتی بلکه استفاده از مردم هم باشد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: مردم اگر در هر برنامه و کاری که نظام در  راستای خدمت به آنها دارد حضور داشته باشند آن برنامه و نظارت هم موفق است؛ از این رو  از حضور و کمک مردم استفاده کنیم و از دیگر سو نظارت ما به صورت نظارت میدانی به گونه ای باشد که کسانی که میخواهند سواستفاده کنند نتوانند و کمترین فشار را به مردم و به ویژه قشر آسیب پذیر و متوسط جامعه به پایین را شاهد باشیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما