شناسهٔ خبر: 176225 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

عضو کمیسیون بودجه مجلس: همه اقتصاددانان بر اصلاح و عادلانه‌سازی یارانه‌ها تاکید دارند

غلامرضا شریعتی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: امروز همه اقتصاددانان بر این نکته تاکید دارد که باید نحوه پرداخت یارانه کالاهای اساسی اصلاح شود و یارانه به دست جامعه هدف برسد.

به گزارش «نماینده»، غلامرضا شریعتی نماینده مردم بهشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به عادلانه سازی یارانه های پنهان گفت: امروز با توجه به تخصیص یارانه پنهان به کالاهای اساسی از جمله آرد و نان باعث شده این کالاها نسبت به کشورهای همسایه ارزان‌تر توزیع شود و همین مسئله باعث قاچاق این کالاها به خارج از کشور شده است.

وی افزود: از سوی دیگر در تخصیص یارانه پنهان به کالاهای اساسی طبقه محروم جامعه و کسانی که درواقع جامعه هدف از اجرای طرح هستند، کمترین بهره‌مندی را از یارانه دارند و کسانی از این یارانه بیشترین بهره را می‌برند که مستحق دریافت آن نیستند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: به همین سبب امروز همه اقتصاددانان و هر شخص عاقلی بر این نکته تاکید دارد که باید یارانه کالاهای اساسی و از جمله یارانه آرد اصلاح شود و با تغییر و اصلاح در این حوزه یارانه به دست جامعه هدف برسد.

شریعتی خاطرنشان کرد: نکته مهمی که در اینجا وجود دارد این است که باید این تغییر و اصلاح با دقت صورت گیرد تا به سرنوشت هدفمندی یارانه‌ها دچار نشود.

وی افزود: هدفمندی یارانه‌ها شروع خوبی داشت اما در آن تورم سال‌های بعد لحاظ نشده بود و امروز و پس از گذشت بیش از 10 سال از آغاز اجرای این قانون هنوز همان 45 هزار تومان به هر فرد پرداخت می‌شود و حالا آنکه ما شاهد تورم زیادی در این سال‌ها بوده‌ایم.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: ما در اجرای اصلاحات در یارانه پنهان باید مراقب باشیم تا با اجرای ناقص و یا غلط این طرح ظلم مضاعف به طبقه  محروم صورت نگیرد؛ چراکه بی‌دقتی در این زمینه سبب می‌شود هم افزایش قیمت کالاها را داشته باشیم و هم اینکه یارانه‌ای به دست طبقه محروم جامعه به درستی نرسد.

نظر شما