شناسهٔ خبر: 176211 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

ثبات و امنیت منطقه تزریقی و وارداتی نیست

عباس زاده مشکینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس معتقد است بی‌ثباتی در منطقه را قدرت‌هایی رقم می‌زنند که تروریسم دولتی پرورش داده، داعش تولید کرده، جنگ نیابتی راه انداخته و از هسته‌های تروریستی در منطقه مانند منافقین حمایت می‌کنند.

به گزارش «نماینده» محمود عباس زاده مشکینی، در واکنش به اتهام اخیر فرمانده جدید نیروی تروریستی سنتکام به ایران به بهانه ایجاد بی ثباتی و ناامنی در منطقه، گفت: ثبات با دموکراسی رابطه مستقیم داشته و ثبات سیاسی نیز با مردمسالاری همبستگی مستقیم دارد.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی در ادامه جمهوری اسلامی ایران را دموکراتیک ترین کشور بر مبنای آموزه های اسلامی در منطقه دانست و افزود: کشورهایی در منطقه هستند که در طول تاریخ خود هیچ انتخاباتی نداشته اند در حالی که حمایت آمریکا به عنوان یک مدعی لیبرال دموکراسی را در پشت سر دارند و همین موضوع باعث بی ثباتی در منطقه می شود.

وی افزود: بی ثباتی در منطقه را قدرت هایی ایجاد می کنند که تروریسم دولتی پرورش می دهند، داعش تولید می کنند، جنگ نیابتی راه می اندازند و از هسته های تروریستی در منطقه مانند منافقین حمایت می کنند.

عباس زاده مشکینی در ادامه با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران کشوری دموکراتیک بوده و قدرت درون زا و متکی به مردم دارد که محور ایجاد ثبات در منطقه می شود، عنوان کرد: غرب نمی خواهد این محور ایجاد ثبات در منطقه شکل بگیرد ضمن اینکه امنیت نیز موضوعی تزریقی، وارداتی و تحمیلی از بیرون نبوده و باید درون زا باشد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه اگر آمریکا خیلی مایل است در منطقه صلح، ثبات و امنیت ایجاد کند باید از آن خارج شود که خود به خود به این دستاوردها خواهیم رسید، یادآور شد: جمهوری اسلامی بهترین نمونه ایجاد ثبات در منطقه است. علاوه بر آن ما امنیت غرب آسیا را تضمین می کنیم به این شرط که کشورها اسلامی پای آمریکایی ها را از منطقه ببرند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه بی ثباتی در منطقه به ضرر ملت ها و به نفع آمریکا است، خاطرنشان کرد: از این رو آمریکایی ها هیچگاه به دنبال ایجاد ثبات در منطقه نیستند ضمن اینکه فرمانده جدید سنتکام نباید فراموش کند که آرمان سردار سلیمانی ما زنده است و هزاران سردار سلیمانی دیگر در کشور داریم./

نظر شما