شناسهٔ خبر: 176183 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

نظام سلطه همواره نسبت به پیوند میان کشورهای اسلامی نگرانی دارد

عباس مقتدایی نماینده اصفهان نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: جمهوری اسلامی با کشورهای همسایه دشمنی ندارد و تلاش برای تقویت دوستی ها را ادامه می دهد.

به گزارش «نماینده» عباس مقتدایی،  با اشاره به اینکه نظام سلطه سال هاست تلاش می کند افکار عمومی ملت ها و کشورهای مسلمان را از جریان صهیونیسم فارغ کند، گفت: این روند با روی کار آمدن برخی دولت های دست نشانده با جدیت دنبال شده اما واقعیت این است که ملت ها راه خود را می روند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه روند بیداری اسلامی که در دهه قبل اتفاق افتاد و در سال های اخیر رخ نمود، نشان می دهد که همچنان ملت ها خواستار استقلال کشورهایشان از نظام سلطه هستند، گفت: این پیوند میان کشورهای اسلامی همان موضوعی است که نظام سلطه همواره نسبت به آن نگرانی داشته است.

مقتدایی در ادامه با بیان اینکه آنچه رهبر معظم انقلاب در دیدار با بشار اسد عنوان کردند ناظر به رویکرد مبنایی نظام اسلامی است، اظهار داشت: ما رویکرد امت محوری، تفاهم ملت ها، همکاری های گسترده فرهنگی، اعتقادی، سیاسی، اقتصادی و نظایر آن را داریم که می تواند صلح و امنیت جمعی را در منطقه حاصل کند که اکنون جمهوری اسلامی ایران بر اساس قانون اساسی چنین روندی را دنبال می کند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه ما با کشورهای همسایه دشمنی نداریم و تلاش داریم دوستی ها را تقویت کنیم، خاطرنشان ساخت: این رویکردی است که دولت سیزدهم در عرصه سیاست خارجی دنبال می کند و وزارت امور خارجه نیز در این مسیر در ماه های گذشته بسیار فعال عمل کرده است.

نظر شما