شناسهٔ خبر: 176143 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

رفت‌وآمد غربی‌ها موجب کوتاه آمدن ایران از مواضع اصولی خود در مذاکرات نمی‌شود

ابراهیم عزیزی شیراز نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به سفر معاون سیاست خارجی اتحادیه اروپا به تهران برای پیگیری مذاکرات احیاء برجام، گفت: جمهوری اسلامی ایران بر روی اصول راهبردی خود ایستاده است بنابراین رفت و آمدها موجب کوتاه آمدن ایران از مواضع اصولی خود نخواهد شد.

به گزارش «نماینده» ابراهیم عزیزی در خصوص تاثیر رفت و آمد غربی‌ها بر مواضع جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات برجام، گفت: جمهوری اسلامی ایران از هر اقدامی که بتواند زمینه‌ای را برای گسترش گفتگوها فراهم کند، استقبال می‌کند. جمهوری اسلامی ایران دارای استدلال و منطق قوی و جهان پسندی است و بر مبنای همین اصول و راهبرد وارد میدان دیپلماسی شده است لذا طبیعتا هیچ گونه مخالفتی با مذاکره یا رایزنی یا آمد و شد بین کشورها، دولت‌ها، سران و شخصیت‌ها ندارد اما آقای مورا باید بداند که ایران بر روی منافع و اصول راهبردی خود کاملا ایستاده و به هیچ وجه از این اصول عقب نشینی نخواهد کرد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، افزود: سیاست‌های راهبردی ایران به ویژه در حوزه هسته‌ای، سیاست‌های باثبات و غیرقابل مذاکره و در عین حال در مسیر اندیشه‌های بلند انقلاب اسلامی است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: آقای مورا هم نباید حامل پیام یکطرفه باشد، وی باید پیام ملت بزرگ ایران را منتقل کند و اگر این نقش را به خوبی ایفا کند، آمدوشدها اشکالی ندارد اما اگر بخواهد پیام‌هایی را یکطرفه به ما منتقل کند، رایزنی‌ها و رفت‌وآمدها تاثیری نخواهد داشت.

عزیزی در ادامه اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران بر روی اصول خود ایستاده است بنابراین رفت و آمدها موجب کوتاه آمدن ایران از مواضع اصولی خود نخواهد شد.

نظر شما